  • 1. Data: 2003-11-03 10:42:46
    Temat: Zasiłek macierzyński a udziały w spółce jawnej
    Od: Anika<a...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu nastepującej kwestii.

    Jestem w ciaży i jestem zatrudniona na podstawie umowy o pracę.
    Jednocześnie chcę razem z moją siostrą założyć spółkę jawną, która
    rozpocznie działalnosć jeszcze przed urodzeniem mojego dziecka.
    Czy bycie wspólnikiem w spółce jawnej nie pozbawi mnie prawa do
    zasiłku macierzyńskiego, a potem, ewentualnie do urlopu
    wychowawczego?

    Czy udzial w spółce jawej traktuje sie jako pracę?

    Będę bardzo wdzieczna za pomoc.
    Anika

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-03 14:21:44
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | Czy bycie wspólnikiem w spółce jawnej nie pozbawi mnie prawa do
    | zasiłku macierzyńskiego, a potem, ewentualnie do urlopu

    Nie.
    Jedynie podczas przebywania na tych urlopach nie będą za Ciebie opłacane
    składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe przez skarb państwa (będzie
    inny tytuł do objęcia ubezpieczeniem - bycie wspólnikiem spólki jawnej >
    obowiązek opłaty składek na ubezp. społeczne).

    | Czy udzial w spółce jawej traktuje sie jako pracę?

    Jak działalność pozarolniczą.

    Andrzej K.