    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiedzenie - profilaktyka
    Date: Sat, 10 Apr 2010 10:00:26 +0200

    niusy.pl pisze:

    > Jeśli korzystał nieprzerwanie to nie można. Musiałbyś więc wykazać, że
    > nie korzystał.

    Podepnę się w podobnej sprawie, jeśli można.

    Dwie rodziny korzystają ze wspólnego podwórka (zresztą i domu -
    również połowa). Tj. działka jest podzielona, jednak nie płotem, więc
    jedni i drudzy raz po jednej, raz po drugiej (bardziej oni po "naszej")
    stronie coś ustawiają i tak dalej.
    Czy trzeba się obawiać w takiej sytuacji zasiedzenia? To właściwie
    "rodzina", tj. dziadka brata dzieci, jeśli to ma jakieś znaczenie,
    stosunki miedzy rodzinami jednak są.. niezbyt dobre.
    Bywamy tam dość rzadko, raz na tydzień, raz na miesiąc, więc właściwie
    z podwórka nie korzystamy. W między czasie ów sąsiad postawił bramę przy
    wjeździe na posesję (jeden wjazd, po jego stronie, z którego wszyscy
    korzystaliśmy), więc i na swoje podwórko nieraz nie wjeżdżamy, a
    wchodzimy na posesję "od tyłu". Zastanawiam się nad wezwaniem geodety i
    postawieniem ogrodzenia, ale czy to jest konieczne, aby nie było
    problemów z zasiedzeniem i tym podobnych? Czy mogę to zrobić bez zgody i
    woli sąsiada/współwłaściciela?

    Pozdrawiam,
    Rafał