  • Data: 2003-06-08 13:51:31
    Temat: Re: Zartrzymane prawo jazdy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek" <l...@p...fm> napisał:

    >uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.
    Tu była mowa o pojedyńczym kierowcy na prywatnej (niepublicznej
    drodze).

    >Zezwolenie na badanie daje art.308 KPK .
    W którym podano: 'W granicach koniecznych dla zabezpieczenia śladów i
    dowodów przestępstwa'. Narazie mamy conajwyżej 'podejrzenie', że może
    być po użyciu... Trzeba dokonać kontroli i zmusić do badania krwi
    (zakładam, że kierowca odmawia). Jesli wynik będzie powyżej 0,5 to
    dopiero wtedy mamy do czynienia z przestępstwem.

    >Zresztą po fakcie można się odwoływać (do bólu).
    Wiem, że Oni mogą prawie wszystko, a mnie chodzi wyłącznie o kwestię
    istnienia podstawy prawnej i możliwości działania zgodnie z prawem.

    >że przestępstwo miało miejsce na drodze publicznej a zatrzymanie nastąpiło
    Jakie przestępstwo ?

    >Wątpisz w to???
    J.w. - kwestia prawna :-) Wolę wierzyć, niż wątpić ;-)
    Przypomnę też niedawny fakt, kiedy to dwóch dyżurujących w szpitalu
    lekarzy podejrzewano o to, iż znajdują się.... Jeden zgodził się na
    badanie (i wyleciał z pracy), a drugi nie i jakoś policjanci (po
    konsultacjach z przełożonymi) nie zastosowali art. 308 kpk (dzięki
    temu lekarz nadal pracuje).

    Artur Golański