  • Data: 2003-06-08 12:09:45
    Temat: Re: Zartrzymane prawo jazdy
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:4rs5evss4nmvmjq40b9ug5t5addcfu5h2a@4ax.com...

    > I o to mi szło. Brak prawnej możliwości sprawdzenia stanu trzeźwości.

    Też będzię Ci przysługiwało prawo do napisania skargi;)

    > Jest wymagane ! Czytaj art. 1. 1. PoRD ('ustawa reguluje zasady ruchu
    > na drogach publicznych').

    Ale punkt drugi mówi :2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    A jakie było zagrożenie?? Wymyślą coś, nie ma sprawy.

    > Nie myl 'zatrzymania' w rozumieniu kpk (czyli pozbawienia wolności) od
    > kontroli drogowej i obowiązkowi kierującego poddania się badaniu w
    > celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu, wynikającego z PoRD.

    Zezwolenie na badanie daje art.308 KPK .

    > I proszę pamiętaj o temacie: podstawa prawna do kontroli kierowcy i
    > jego stanu trzeźwości.

    W przypadku przestępstwa jest to art 308 kpk. Zresztą po fakcie można się
    odwoływać (do bólu).
    Inną sprawą jest że z zeznań polcjantów jasno wynikać będzie że przestępstwo
    miało miejsce na drodze publicznej a zatrzymanie nastąpiło po pościgu na
    drodze prywatnej.
    Wątpisz w to???

    Leszek

    GG 1631219