    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zaraza
    <u1bp4k$rps$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1c2l2$1khu4$1@dont-email.me>
    <wdhek7bkmgbt$.1duq5kvlg6gaz$.dlg@40tude.net>
    <u1kbfp$367d9$1@dont-email.me> <u1l77j$pil$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1li57$3f083$1@dont-email.me> <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me> <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me> <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me> <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1pgnd$5t4v$1@dont-email.me>
    <u1pjk8$q8f$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <u1pkj1$rnh$11$Shrek@news.chmurka.net>
    <i8%%L.954002$XEv3.804582@fx13.ams1>
    <u1rp2v$ukq$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <6Xj0M.1266188$alff.26190@fx07.ams1>
    <u1t4mc$735$7$Shrek@news.chmurka.net> <wqt0M.315484$Mmdc.7028@fx02.ams1>
    <u204rn$3va$7$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 23 Apr 2023 01:50:27 GMT

    On 2023-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zmieniłoby to że rozmawialibyśmy o śwince. Być może tam pani jest
    > specjalistą od świnki.

    A jakby to było otarcie naskórka? Jest w ogóle jakiś temat związany z
    pediatrią, gdzie kliniczny lekarz akademicki ze specjalnością w
    pediatrii i pewnie też doktoratem w tej dzieidzinie miałby się prawo
    wypowiedzieć nie mając w tym temacie 30 publikacji w Nature i Science? :)

    >>> Niekoniecznie. Nazwiska się powtarzają, część to ten sam wydział na

    > Nie ma przymusu, ale z tego żyją. BTW - jak sprawdzić kto go recenzował?

    Ja żyję m.in. z malowania samochodów królowej brytyjskiej ale jak raz
    nie chcą mi żadnych dać do malowania.

    Sprawdzić możesz u edytora (redaktora?). Ale też co chcesz tu sprawdzać?
    Przecież to idzie do publikacji i koledzy po fachu, w tym eksperci, będą
    to czytać. Jak ukaże się bzdura, i kolejna, i kolejna, to nikt tam nie
    będzie chciał publikować. A jak jest to wartościowe to będą cytować i
    budować IF. Tak to działa.

> [...]
    > najlepszy, astra beee, sputnik to ruskie). Zresztą jak już sami napisali
    > dane są w zasadzie nic nie warte bo zbiasowane "anonimową ankietą w
    > internecie" i wypełnili ją ludzie którzy zostali o niej powiadomieni. W
    > sumie jak spojrzeć z boku to jest zły artykuł. Nic nie wnosi, jest
    > oparty na kiepskiej jakości danych i jest w zasadzie sondażem i to
    > kiepskim. Nawet w odnośnikach odwołują się do CNBOP;) W zasadzie to
    > przynosi więcej złego niż dobrego, bo potem taki słaby artykuł na
    > gównianych danych jest cytowany w innych i je psuje.

    Nie chce mi się tego analizować, dwa, że w tym nie siedzę, ale raczej
    spodziewam się, że możesz się mylić co do tej oceny. To, że coś Ci się
    wydaje bezwartościowo nie oznacza, że takie jest. Najwyrażniej recenzencji
    i redakcja byli innego zdania.

    > Nic - poza tym, że to nie jest artykuł o szczepionkach a o tym co ludzie
    > myślą o szczepionkach (i to w bardzo krótkim okresie). To tak jakby
    > zrobić pracę o fizyce kwantowej pytając losowych ludzi o fizykę kwantową;)

    Albo o wyobrażeniach społecznych zachowań embrionalnych bez wyników
    mikroskopii elektronowej.

    > Nie. Nie sądzę. Piszę tylko o tym, że śródtytuł jest manipulacją.
    > Zresztą dokonaną zapewne nie przez panią Ilonę a przez autora artykułu
    > do którego link podał kwiatek i podpiera się autorytetem pani Ilony a
    > nie autora pana Piotra Wójcika - redaktora takiego naukowego pisma
    > jak... Krytyka Polityczna;)

    Ale jeżdzisz po biednej Ilonie a nie redaktorze prasy codziennej.

> [...]
    > być na respiratorze domowym. Zdarzają się też przypadki zgonów. Trudno
    > więc uznać Covid za chorobę, która ma u dzieci zawsze tylko lekki
    > przebieg - mówi dr Ilona Małecka.:
    >
    > Tu już mam wątliwosci czy pierwsze zdanie to pani Ilony czy pana Piotra,
    > bo to oczywista bzdura - wszelkie dane pokazują że przebieg omicrona
    > jest łagodniejszy więc obstawiam że ona powiedziała tylko: "Trudno więc
    > uznać Covid za chorobę, która ma u dzieci zawsze tylko lekki przebieg -
    > mówi dr Ilona Małecka." co jest prawdą - pewnie da się znaleźć ciężkie

    Nie rozumiem. Skąd wnioskujesz, że ona twierdzi, że każdy przebieg jest
    ciężki? "Lekarze widzą, że dzieci doświadczają ciężkiego przebiegu
    choroby.." oznacza, że taki przebieg występuje a nie że zawsze
    występuje.

    > "Z danych statystycznych wynika, ze wsparcia oddechowego wymagało od 6
    > do 18 proc. hospitalizowanych dzieci. Na intensywną terapię trafiali
    > najczęściej pacjenci najmłodsi. 3 proc. dzieci chorujących na Covid-19
    > zmarło." - to zapewne jest nieprawdą - na pewno ogólnie na IC nie
    > trafiają najmłodsi - może najmłodsi z dzieci, co miało by sens. Nie jest
    > też zapewne prawdą że 3% dzieci chorych n covid zmarło. Może 3% tych z
    > IC co byłoby w sumie bardzo dobrym wynikiem.

    No mówi o dzieciach, więć chodzi o namłodze dzieci.

    > "- Proszę się postawić w sytuacji rodzica takiego dziecka. Żaden zgon
    > nie powinien mieć miejsca, zwłaszcza w przypadku choroby, której możemy
    > zapobiegać, wykorzystując szczepienia - zwraca uwagę ekspertka w
    > dziedzinie pediatrii. Jak dodaje, dzieci doświadczają także long covid."
    > Mogła to napisać - żadna nowość - powiedziałbym że truizm.

    Ona nie rozmawia ze specjalistą a dla szerszego odbiorcy to nie jest
    truizm.

> [...]
    > Małecka." Znów nic kontrowersyjnego.
    >
    > "- Połowa z tego to dzieci. Coraz więcej pacjentów pediatrycznych trafia
    > na oddziały szpitalne. Musimy pamiętać też o tym, że dzieci są istotnym
    > transmiterem infekcji wirusowych w społeczeństwie. Jeśli w danym
    > momencie choruje dużo dzieci, to za chwilę będzie też dużo chorych
    > dorosłych - podkreśla dr Ilona Małecka."
    >
    > Połowa z czego? Co w ty, dziwnego że w sezonie coraz więcej dzieci
    > trafia do lekarzy. No i są wektorem - dlatego jak chces ochronić babcię
    > to należ ograniczyć z nią kontakty - najlepiej pójść na spacer.

    Zapewne połowa/więcej w stosunku do sytuacji z czasów przedkowidowych.

    > "- Dzieci do drugiego roku życia porównuje się pod tym względem do
    > pacjentów ,,65 plus", którzy mają najczęściej wielochorobowość. W
    > przypadku dzieci wystarczy już sam wiek. Nasze oddziały pediatryczne
    > były w dużej części zapełnione przez małe dzieci - dodaje pediatra."
    >
    > Dzieci do lat dwóch to akurat te co nie uczęszczają do placówek
    > oświatowych. Dodatkowo mamy "istotną informację" że oddziały
    > perdiatryczne są zajmowane w większości przez dzieci;)

    No a jakbys chciał to inaczej ująć? Że były zajmowane przez homo
    sapiens/pacjentów? Punktujesz naturalną redundancję językową. Ale wtedy
    byś się czepiał, że przez kogo miały, chomiki syryjskie? :) Czepiasz się
    bez sensu. Do żłobka przy mojej ulicy uczęszcza 40 fizycznych podmiotów
    prawa, czy może jednak dzieci, maluchów etc.? :)

    > Ogólnie zrób sobie tego dwa artykuły - jeden te akapity co zaczynają się
    > od "-" to prawdopodobnie napisała pani Ilona i resztę - to napisał pana
    > Piotr - to nie bedą te same artykuły. To jest zwykła manipulacja - na
    > która kwatek dał się nabrać - zacytował i jeszcze udaje, że skoro
    > zacytował to nie ma z tym nic wspólnego:)

    Nie mam przekonania.

    > Royalites to kasa?

    Tak. Zyski z praw licencyjnych/autorskich np.

    --
    Marcin