  • 1. Data: 2005-04-27 08:29:09
    Temat: Zapytanie bardzo dla mnie wazne !!!
    Od: "Dominik" <u...@w...pl>

    Witam

    Mój kolega podpisał umowę kupna- sprzedaży komputera w dosyć wątpliwej
    firmie razem z umową ratalną na jego zakup.
    Został dosyć mocno naciągnięty, przepłacił ponad 1400zł. Niemniej jednak
    szukałem
    dla niego jakiegos kruczka i chyba znalazłem. Firma ta nie podaje modelu
    płyty głównej,
    ale posługuje się stwierdzeniem "płyta do procesora max : AMD Athlon XP
    3200+",
    tzn. że maksymalnie jest w stanie obsłużyć taki procesor. Problem w tym, że
    płyta którą
    dostał wg specyfikacji na stronie producenta płyty obsługuje maksymalnie
    procesor
    AMD Athlon XP 3000+, procesora 3200+ nie obsługuje.
    Sklep więc wg mnie ewidentnie sprzedał towar niezgodny z umową.
    Czy w związku z tym kolega może powołać się na niezgodność towaru z umową i
    zwrócić sprzęt.
    Jednocześnie musiałaby przestać obiązywać umowa ratalna?
    W jaki sposób miałby to ew. przeprowadzić żeby miało to moc prawną?
    Ile ma na to czasu? Podejrzewam, że ta firma może nie przyjąć sprzętu, bo
    wtedy
    wszyscy naciągnięci klienci chcieliby go oddać. Co wtedy zrobić? Do kogo się
    udać,
    do kogo pisać, jak działać?

    Pozdrawiam
    >Dominik<
    Z góry dziękuję za odpowiedź

    P.S. Zakup oczywiście na osobę prywatną.

  • 2. Data: 2005-04-27 09:01:04
    Temat: Re: Zapytanie bardzo dla mnie wazne !!!
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dominik wrote:
    > P.S. Zakup oczywiście na osobę prywatną.

    Czyli ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    > [...]
    > Sklep więc wg mnie ewidentnie sprzedał towar niezgodny z umową.

    Ano.

    > Czy w związku z tym kolega może powołać się na niezgodność towaru z umową
    > i zwrócić sprzęt.

    Nie zwrócić. Zażądać doprowadzenia do stanu zgodnego z umową (czyli wymiany
    płyty głównej na spełniającą parametry).

    > W jaki sposób miałby to ew. przeprowadzić żeby miało to moc prawną?

    Zanieść komputer do sklepu z reklamacją.

    > Ile ma na to czasu?

    Do dwóch lat od zakupu i dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności z
    umową.

    Szczegóły w ustawie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-04-27 09:25:09
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    a może to chodzi o tą firmę ?

    http://www.poznan.tvp.pl/_internet/TeleKurier/kur_12
    .wmv

    http://supercomputer.prv.pl/

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2005-04-27 09:32:21
    Od: "Dominik" <u...@w...pl>

> [...]
    >
    > Zanieść komputer do sklepu z reklamacją.

    > Do dwóch lat od zakupu i dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności z

    a czy moge na cos jeszcze sie powolac by zrezygnoiwac z tego zakupu ?