  • 1. Data: 2005-04-27 07:57:02
    Temat: Pytanie - spadek
    Od: "Iza" <i...@i...pl>

    Mam prosbe o pomoc lub kontakt osoby, ktora moglaby mi odpowiedz na kilka pytan
    zwiazanych z prawem spadkowym.Pytanie dotyczy kolejnosci spadku czy najpierw sa
    rodzice czy rodzenstwo(1 brat ktory nie zyje - czyli jego zstepni)? Z rodziny
    zostal tylko ojciec spakodawcy i zstepni brata (niezyjacego) w tym zona? Czy
    zona w tym przypadku bratowa tez bedzie brana pod uwage w podziale spadku?
    Dziekuje z gory za pomoc.pozdr

  • 2. Data: 2005-04-27 09:55:35
    Temat: Re: Pytanie - spadek
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Iza napisał(a):
> [...]
    > zostal tylko ojciec spakodawcy i zstepni brata (niezyjacego) w tym zona?

    dziedziczy ojciec i zstępni brata, art.932 - 934 kc

    > Czy
    > zona w tym przypadku bratowa tez bedzie brana pod uwage w podziale spadku?

    po spadkodawcy? nie

    KG

  • 3. Data: 2005-04-27 10:34:56
    Od: i...@i...pl

    Witam,
    Dziekuje za odpowiedz, mam prosbe czy mozesz podac mi maila na priva bo sparwa
    jest troche zlozona chce sie poaradzic zanim wystapie z wnioskiem o ustalenie
    spadku. Bo jezeli zona brata (czyli rodzenstwa) bedzie wystepowala w takim
    wypadku nie bede nic zalatwiala.Czyli zona brata nie zalicza sie do zstepnych?

    dzieki,

  • 4. Data: 2005-04-27 14:25:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    i...@i...pl napisał(a):
> [...]
    > wypadku nie bede nic zalatwiala.Czyli zona brata nie zalicza sie do zstepnych?

    nie, zstępni to potomkowie danej osoby - dzieci, wnuki, prawnuki

    KG

  • 5. Data: 2005-04-27 14:34:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    kam wrote:

    > po spadkodawcy? nie

    Uściśle: to czy bratowa coś dostanie zalęży od kolejności śmierci braci.

  • 6. Data: 2005-04-27 14:53:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    jureq napisał(a):
    > Uściśle: to czy bratowa coś dostanie zalęży od kolejności śmierci braci.

    tak, jeśli chodzi o faktyczny podział jakiegoś majątku, bo może
    odziedziczyć udział w nim po własnym mężu, jeśli ten zmarł później niż brat
    dziedziczyć bezpośrednio po zmarłym nie będzie

    KG

  • 7. Data: 2005-04-27 21:28:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    i...@i...pl napisał(a):

    [ciach ...]
    Powszechnie wiadomo że żona nawet dla męża (a tym bardziej dla jego
    rodziców) nie jest żadną rodziną. To tylko powinowata ... :)

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-04-28 07:08:13
    Od: i...@i...pl

    Kolejnosc jest taka:
    rodzice = babcia- nie zyje, dziadek - zyje- mieli syna (moj tata- nie zyje,
    ktory ma 2 corki i zone, jedna corka ma 10 lat wiec matka=zona i tak jest jej
    opiekunem, ja jestem pelnoletnia) i corke, ktora zmarla nie miala dzieci,meza
    itp. Zostal jej ojciec (tej corki) moj Dziadek, chcialam isc do sadu zlozyc
    wniosek o ustalenie spadku ale Pani w sadzie powiedziala, ze spadek sad moze
    przyznac jako spadkobierczyni po tym bracie, ktory nie zyje rowniez zonie=mojej
    mamie.Jezeli bylaby to prawda to nie bede nic zalatwiala w sadzie bo moja matka
    sie nie zrzeknie a ja chce zeby dziadek mial gdzie mieszkac... Pytanie czy jest
    taka opacja ze sad podzieli to mieszkanie na dziadka=rodzice, zstepnych
    brata=ja i moja siostra i na zone brata?
    Mam nadzieje, ze nie bo wsyztsko przepadnie...:(

  • 9. Data: 2005-04-28 07:08:33
    Od: i...@i...pl

    Kolejnosc jest taka:

  • 10. Data: 2005-04-28 07:23:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    i...@i...pl napisał(a):
> [...]
    > taka opacja ze sad podzieli to mieszkanie na dziadka=rodzice, zstepnych
    > brata=ja i moja siostra i na zone brata?

    kto zmarł pierwszy - Twój tata, czy jego siostra?

    KG