    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapomniałem rozwiązać umowę OC. Co zrobić.
    Date: Tue, 06 Apr 2010 20:51:30 -0500

    Dariusz Bilewicz wrote:

    > Mam teraz pytanie, bo nie wiem czy przedłużyli mi z automatu umowę.

    Niestety tak. Masz dwie umowy teraz.

    > Chciałbym z tej umowy zrezygnować bo nie stać mnie na taki luksus jak
    > płacenie dwóch składek OC. A wyczytałem że jeżeli nie została w pełni
    > opłacona składka za poprzedni okres trwania umowy to umowa nie zostaje
    > automatycznie przedłużona na okres kolejnych 12 miesięcy. Czy ten
    > przepis ma jakieś zastosowanie w rzeczywistości?

    Ma, ale za poprzedni zostala oplacona wiec przedluzyli.

    > Ubezpieczyciel przysyłając ponaglenie o uregulowaniu składki za
    > poprzedni okres nie napisał nic o umowie na następne 12 miesięcy.
    > Czy to jakiś podstęp i jak tylko ureguluję należność to przedłużą mi umowę?

    No, za poprzedni okres czyli do 28 lutego 2010 sklada zostala oplacona,
    wiec przedluzyli. Obecnie masz skladke do 28 lutego 2011 roku.
    jesli do 28 lutego 2011 nie zaplacisz tego o co sie teraz upominaja, to
    faktycznie dalej nie przedluza.

    > Może lepiej napisać najpierw wypowiedzenie umowy a potem zająć się
    > uregulowaniem należności?

    bez znaczenia. teraz i tak musisz zaplacic (no chyba, ze chcesz sie
    szarpac) i od razu zlozyc wypowiedzenie.

    Nieprawda jest ze musisz to zrobic w ostatnim miesiacu obowiazywania
    czyli styczen 2011, jak moga ci probowac wcisnac.

    Nie pamietam juz, czy mozna ja wypowiedziec szybciej niz na 28 lutego
    2011 roku, np z miesiecznym okresem wypowiedzenia. Poszukaj.
    Wowczas musialbys zaplacic za okres ktory juz minal, a niekoniecznie
    calosc do 28 lutego 2011 roku.