  • 1. Data: 2004-06-23 08:28:55
    Temat: Zaplace mandat za wykroczenie za granica ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Jechalem sobie u naszych zachodnich sasiadow, bylo ograniczenie do 80 a ja
    mialem ze 110 (autostrada, noc). I w pewnym momencie dostalem czerwona
    lampka po oczach :
    1) Czy to byl fotoradar ?
    Jezeli tak :
    2) Jakiej wysokosci mandat za takie przekroczenie predkosci u nich
    obowiazuje ?
    3) Jakie jest prawdopodobienstwo, ze mi odpuszcza lub tez sprawa ulegnie
    przedawnieniu itp ?

    Kiedys dostalem 100 marek kary za brak zielonej karty, ale przyszlo pisemko,
    ze mi to darowywuja :)

    Fantom
    fut : samochody

  • 2. Data: 2004-06-23 10:42:46
    Temat: Re: Zaplace mandat za wykroczenie za granica ?
    Od: l...@o...pl

    > Jechalem sobie u naszych zachodnich sasiadow, bylo ograniczenie do 80 a ja
    > mialem ze 110 (autostrada, noc). I w pewnym momencie dostalem czerwona
    > lampka po oczach :
    > 1) Czy to byl fotoradar ?

    tak to niestety fotoradar

    > Jezeli tak :
    > 2) Jakiej wysokosci mandat za takie przekroczenie predkosci u nich
    > obowiazuje ?

    dokladnie niepowiem ale mysle ze w tym wypadku.... hmm 100-300 eur

    3) Jakie jest prawdopodobienstwo, ze mi odpuszcza lub tez sprawa ulegnie
    > przedawnieniu itp ?

    nieodpuszcza przyjdzie do wlasciciela samochodu w miare krotkim czasie

    > Kiedys dostalem 100 marek kary za brak zielonej karty, ale przyszlo pisemko,
    > ze mi to darowywuja :)

    2-3 latka temu jechalem 180 km/h przy ograniczeniu do 130 i tez cyknelo na
    czerwono, moj fart piolegal na tym ze jadacy obok mnie merolek prawdopodobnie
    przy zdjeciu zaslonil moje tablice , po dzien dziesiejszy nic nieprzyszlo

    ja bym ich olal jak przyjdzie sztraf to napisz im po niemiecku ze to nie ty
    jechales i za niewiesz komu dales samochod

    niewiem czy to przejdzie ale ja bym sprobowal
    pozdr

  • 3. Data: 2004-06-23 11:22:49
    Od: "Lidka i Tadek" <t...@n...polbox.com>

    Fantom wrote:
> [...]
    > 1) Czy to byl fotoradar ?

    Tak

    > 2) Jakiej wysokosci mandat za takie przekroczenie predkosci u nich

    Ja dostalem po miesiacu 30 euro do zaplacenia (drogie to zdjecie :). Ale
    samochod mam w Niemczech zarejestrowany.

    > 3) Jakie jest prawdopodobienstwo, ze mi odpuszcza lub tez sprawa
    > ulegnie przedawnieniu itp ?

    Teraz jak Polska jest w Unii to nie wiem. Jak dostaniesz pismo po niemiecku
    to go wyrzuc. W Polsce jezykiem urzedowym jest polski.

    Pozdrowienia
    Tadek

  • 4. Data: 2004-06-23 12:26:08
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    23 Jun 2004 12:42:46 +0200, na pl.soc.prawo, l...@o...pl napisal(a):

    > ja bym ich olal jak przyjdzie sztraf to napisz im po niemiecku ze to nie ty
    > jechales i za niewiesz komu dales samochod
    >
    > niewiem czy to przejdzie ale ja bym sprobowal

    Nie przejdzie. Niemcy maja na zdjeciach nie tylko numery auta ale i zdjecie
    kierowcy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-06-23 12:48:22
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niewiem czy to przejdzie ale ja bym sprobowal
    > pozdr

    spróbować można ale nie zapominaj że w Niemczech za długi się siedzi i przy
    nastepnym przekroczeniu granicy sprawdzą w kompie to biora do więzienia.
    kiedyś mieli taki przelicznik 40 DM za dobę.

  • 6. Data: 2004-06-23 16:16:03
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie przejdzie. Niemcy maja na zdjeciach nie tylko numery auta ale i
    zdjecie
    > kierowcy.

    W nocy tez widac ?

  • 7. Data: 2004-06-23 16:18:55
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Wed, 23 Jun 2004 18:16:03 +0200, Baczek <m...@p...onet.pl>
    napisał:

    > ty

    > zdjecie
    >>

    > W nocy tez widac ?

    robią zdjęcia w podczerwieni. Oswietlają pojazd reflektorem podczerwonym
    (to ten czerwony błysk) i szystko widac - po prostu noktowizor. A na tym
    sprzęcie Niemcy się znają. Stosują toto od 1944 r. :-)

    --
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz kompletnie zalanego klienta poczty
    z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad całkiem

  • 8. Data: 2004-06-23 17:23:37
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > przedawnieniu itp ?
    >
    > Kiedys dostalem 100 marek kary za brak zielonej karty, ale przyszlo pisemko,

    Jakiś czas temu pan Telewizor mówił że w ramach jakiegoś porozumienia takie
    mandaty będą przekazywane stronie polskiej a ściągnięte pieniądze mają zasilać
    naszą kasę. Czyli to co mamy obcykane komornik i takie tam. Ale czy to prawda ?
    Tomek

  • 9. Data: 2004-06-23 17:50:28
    Od: "TP <WROC>" <y...@y...beep.pl>

> [...]
    zasilać
    > naszą kasę. Czyli to co mamy obcykane komornik i takie tam. Ale czy to

    Tylko jaka maja podstawe prawna zeby to egzekwowac?
    "Panowie- wzialem stopowicza, a ze bylem zmeczony pozwolilem
    mu poprowadzic a sam zdrzemnalem sie na tylniej kanapie"

    ... mandat powinien karac osobe ktora kirujac samochodem
    przekroczyla predkosc a nie wlasciciela samochodu ktory
    przekroczyl dozwolona predkosc.

    .... a ze na zdjeciu zalapal sie kierowca i gosc wyglada
    identycznie jak ty

    .... "no coz, sam bylem zdziwiony ze taki podobny...ale to
    nie bylem ja" ;)

    T.P.

  • 10. Data: 2004-06-23 20:50:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zasilać
    > naszą kasę. Czyli to co mamy obcykane komornik i takie tam. Ale czy to

    Coś to mało wiarygodne. Międzynarodowa pomoc prawna w dużo poważniejszych
    sprawach nierzadko spiętrzała tyle problemów, że odpuszczano sobie. A
    przecież Niemcy musieli by przysłać jakiś prawomocny tytuł wykonawczy, a
    więc uprzednio ustalić winnego. Nie wiem jaką mają u nich procedurę, ale w
    Polsce mandat można w takim wypadku dać do 30 dni. I nie ma siły ludzkiej,
    by w takim okresie ustalić dane właściciela samochodu z Niemiec, nie
    wspominając o zagranicznej pomocy prawnej pod tytułem przesłuchania lub
    innej prawem Niemieckim przewidzianej czynności prawnej.

    Po za tym widzę tu drobny problem natury jurysdykcyjnej. O ile w wypadku
    przestępstwa popełnionego za granicą polskie prawo karne zawiera
    odpowiednie przepisy pozwalające na sądzenie sprawcy w Polsce za czyn
    popełniony za granica (vide kk), o tyle w kodeksie wykroczeń takich
    unormowań nie ma. Nie upieram się, ale nie spotkałem się z tym, by
    wykonywano jakąkolwiek pomoc prawną w takiej sprawie.

    Tak wiec najbardziej prawdopodobne jest, że mogą być ewentualne kłopoty w
    wypadku ponownego przekroczenia granicy. Z tym, że i tutaj nie bardzo
    sobie to wyobrażam, bo przecież w gruncie rzeczy nie wiadomo, czy jechała
    ta sama osoba. Można na wszelki wypadek zastosować wybieg i ewentualnie
    wymienić tablice rejestracyjne tu w Polsce. Zgłosić zagubienie. Wówczas
    moim zdaniem nie będą w stanie dojść, że to ten sam samochód już na pewno.
    Z tym, ze pytanie,. czy czasem ten mandat taniej nie wyjdzie.