  • 1. Data: 2004-06-23 06:05:02
    Temat: Własność/Spadek/Sprzedaż
    Od: "Law" <l...@o...pl>

    Witam

    proszę o wszelkie rady i sugestie

    stan faktyczny

    Nieruchomość - dom jednorodzinny. Własność rodzinna.
    Rodzina 3 osobowa: Matka i dwójka dorosłych dzieci. Ojciec zmarł.
    Matka z córką chcą sprzedać swoją częśc domu tj. 7/6.

    Czy syn musi wyrazić zgodę (czy może zostać rozliczony z tej 1/6 po sprzedaży
    nieruchomosci- bez jego zgody) ?

    I czy w razie sprzedazy ww. nieruchomości - syn może skorzystać z prawa
    pierwokupu przedmiotowego domu ?

    dziekuje za wszelkie wskazówki

  • 2. Data: 2004-06-23 08:16:50
    Temat: Re: Własność/Spadek/Sprzedaż
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Law" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Matka z córką chcą sprzedać swoją częśc domu tj. 7/6.
    >
    > Czy syn musi wyrazić zgodę (czy może zostać rozliczony z tej 1/6 po

    nie może być rozliczony, musi wyrazić zgodę gdyż jest to współwłasność
    łączna.

    > I czy w razie sprzedazy ww. nieruchomości - syn może skorzystać z prawa
    > pierwokupu przedmiotowego domu ?

    jak najbardziej

  • 3. Data: 2004-06-23 10:15:59
    Od: "LAw" <l...@o...pl>

    > nie może być rozliczony, musi wyrazić zgodę gdyż jest to współwłasność
    > łączna.

    > jak najbardziej

    a są na to jakieś podstawy prawne ?

  • 4. Data: 2004-06-23 10:41:47
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > a są na to jakieś podstawy prawne ?

    oczywiście- kodeks cywilny i przepisy dot. współwłasności (nie mam przy
    sobie kodeksu żeby podać art.)

  • 5. Data: 2004-06-23 16:55:38
    Od: Dredd<...@...pl>

    > nie może być rozliczony, musi wyrazić zgodę gdyż jest to
    współwłasność
    > łączna.

    Zwracam uwagę że łączna jest tylko do czasu działu spadku. Więc ta
    podpowiedź jest trafna tylko wówczas gdy dotąd nie było działu spadku

    -> http://usenet.pomocprawna.info