eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" › Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Date: Tue, 24 Feb 2009 20:08:23 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <go1gje$rui$1@news.onet.pl>
    References: <gnu1n0$v5k$1@news.onet.pl> <gnv5ab$jp3$2@inews.gazeta.pl>
    <gnvae0$1ht$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0902241654000.2116@quad>
    NNTP-Posting-Host: bta63.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1235502510 28626 83.29.146.63 (24 Feb 2009 19:08:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Feb 2009 19:08:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:577690
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 24 Feb 2009, HALF&HALF wrote:
    >
    >> Dodac moge tyle ze to duzy importer kilku znanych marek a paragon
    >> zakupu tak czy siak powinienem dostac
    >
    > Patrz co pisze "sympatyczna_poczta".
    > Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z towarem,
    > ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej administracyjnie.

    la la la...

    ty zapominasz o przepisach podatkowych chyba.

    wg nich sprzedawca jest obowiązany dostarczyć paragon z kasy fiskalnej lub/i
    Fakturę, nie widze tutaj żadnej opcji, wysyła towar dołącza paragon
    fiskalny. Kropka.

    Dlatego sugeruję poszczucie ich Urzędem Skarbowym, bo zachodzi wielkie
    prawdopodobieństwo że sprzedają na czarno. Ponadto nie informując o prawie
    do zwrotu automatycznie przedłużają sobie okres zwrotu. Patrz prawo o
    sprzedaży konsumenckiej.


    >
    > No chyba że na podstawie art.56 KC ktoś się uprze "wywalczyć"
    > (ale to właśnie nie w celu podatkowym - de facto administracyjnym
    > - a cywilnoprawnym, ale wtedy musi wskazać "cel", a ew. oswiadczenie
    > sprzedawcy "ja reklamacje uwzględniam na podstawie własnego wykazu
    > sprzedaży, paragonu nie trzeba, wystarczy że zgłosi się klient
    > który kupił" takie żądanie rozłoży na łopatki).
    >
    > Jak klient nie ustali tego wcześniej, to może w dowolnej chwili
    > przyjść i sobie wziąć ;) (jak zażąda to *wydać* mu muszą, ale forma
    > wydania dowodu zakupu raczej ustalona nie jest - z drobnymi wyjątkami
    > w rodzaju usług telekomunikacyjnych).
    > Jak ktoś zna przepisy nakazujące inaczej (poza rzeczonymi rzadkimi
    > wyjątkami) to uprasza się o wskazanie.

    imho to za daleko idziesz w swoich interpretacjach. Sprzedawca ma obowiązek
    dostarczyć dowód zakupu i to na nim leży ten obowiązek a nie na kupującym.
    Za nie dostarczenie dowodu zakupu są chyba nawet sankcje karno skarbowe.

    nie jestem prawnikiem ale dam 95% że tak jest.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1