  • Data: 2009-02-24 21:27:29
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > Czy mozesz wskazać przepis? Wielu na .podatkach chciałoby go poznać.

    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    > Jakie? Podaj choć jeden przykład.

    > Nie trzeba być prawnikiem, ale jako że jest to grupa o prawie wypada
    > podawać podstawę prawną. Jak je przejrzysz to zauważysz, że
    > ustawodawca mówi o obowiązku *wystawienia*, nie dostarczenia. Nie
    > dotyczy to chyba jedynie dostawców telekomunikacyjnych, którzy muszą
    > *dostarczyć* klientowi fakturę. A i ten przepis nie jest wprost w
    > prawie telekomunikacyjnym zapisany.

    Masz rację nie ma wymogu przekazania paragonu, naży go wydać na żądanie
    klienta. Moje przekonanie wynikało z dość zdecydowanych wypowiedzi US co do
    tego że należy paragon wydać bez żądania klienta ale to jest tylko zalecenia
    a nie wymóg prawa.

    Swoją droga sprzedawca ma obowiązek dostarczyć dowód zakupu na żądanie
    klienta.