    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Date: Tue, 24 Feb 2009 17:00:39 +0100

    On Tue, 24 Feb 2009, HALF&HALF wrote:

    > Dodac moge tyle ze to duzy importer kilku znanych marek a paragon zakupu tak
    > czy siak powinienem dostac

    Patrz co pisze "sympatyczna_poczta".
    Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z towarem,
    ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej administracyjnie.

    No chyba że na podstawie art.56 KC ktoś się uprze "wywalczyć"
    (ale to właśnie nie w celu podatkowym - de facto administracyjnym
    - a cywilnoprawnym, ale wtedy musi wskazać "cel", a ew. oswiadczenie
    sprzedawcy "ja reklamacje uwzględniam na podstawie własnego wykazu
    sprzedaży, paragonu nie trzeba, wystarczy że zgłosi się klient
    który kupił" takie żądanie rozłoży na łopatki).

    Jak klient nie ustali tego wcześniej, to może w dowolnej chwili przyjść
    i sobie wziąć ;) (jak zażąda to *wydać* mu muszą, ale forma wydania
    dowodu zakupu raczej ustalona nie jest - z drobnymi wyjątkami
    w rodzaju usług telekomunikacyjnych).
    Jak ktoś zna przepisy nakazujące inaczej (poza rzeczonymi rzadkimi
    wyjątkami) to uprasza się o wskazanie.

    pzdr, Gotfryd