    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 5 Nov 2012 22:50:15 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zamówienia publiczne - zmiany po terminie umownym

    On Mon, 5 Nov 2012, AdamS wrote:

    > skoro nastąpi skuteczne wypowiedzenie/odstąpienie od umowy wraz z
    > wynikającymi z tego faktu kosekwencjami w postaci np zapłaty kar
    > umownych to kogo potem obchodzą zapisy w umowie dot.gwarancji?

    Wtedy nie.
    Ale skoro sprawa jest rozpatrywana w stanie w którym tego
    nie osiągnięto, to jeszcze nie są "skreślone".

    [...]
    > Aczkolwiek czy w umowie z zapisem o treści:
    >
    > X. Od chwili odbioru przedmiotu umowy dostawca udzieli kupującemu 24
    > miesięcznej gwarancji na podstawie dokumentu gwarancyjnego dostarczonego
    > w terminie odbioru przedmiotu umowy.
    >
    > - po terminie odbioru dalej obowiązuje umowa czy też dokument
    > gwarancyjny?

    Wot zagwozdka.
    Masz łatwiejsze pytania? ;) - ale spróbuję.
    Mamy umowę zobowiązującą w umowie o usługę.
    W sumie z cywilnoprawnego p. widzenia wolno, czemu nie.
    Co obrócę, to mi wychodzi ze wolno ;)

    Ale zupełnie inne pytanie, to co będzie z wykazaniem należności,
    określeniem momentu podatkowego i zaksięgowaniem opłaty za tę
    gwarancję.
    Wychodzi, że to jest odrębna umowa :)
    (znaczy ta umowa gwarancyjna, zawarta na podstawie umowy
    zobowiązującej zawartej w umowie o usługę).
    Zgadza się? No to osobna faktura itede (dobra, osobna pozycja
    na fakturze).
    No i pytam, dlaczego w przypadku "publicznym" miałaby być
    udzielona w wolnej ręki? :]
    Jak operator mi, konsumentowi, zapodaje telefon do usługi,
    pozycja "aparat: 1zł" przechodzi w oparciu o "uzasadniony
    rabat" (mam na myśli nierynkową cenę). Ale i tak umowa
    jest jedna, "powiązana", a nie tak jak proponujesz, oddzielnie.
    A hasło "zamówienie publiczne" to chyba nie ten przypadek? :)

    pzdr, Gotfryd