    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 5 Nov 2012 10:26:28 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zamówienia publiczne - zmiany po terminie umownym

    On Sat, 3 Nov 2012, AdamS wrote:

    > Przede wszystkim z przedmiotu umowy. Umowa kończy się z chwilą wykonania
    > przedmiotu umowy i zapłaty lub po skutecznym wypowiedzeniu lub
    > odstąpieniu.

    W którymś miejscu wątku korciło mnie, aby się odezwać, ale właśnie
    powyższy problem mnie powstrzymał.
    Otóż IMVHO umowa nie kończy się z dniem wykonania, wypowiedzenia
    lub odstąpienia. Pozostaje sprawa co najmniej świadczeń gwarancyjnych,
    o ile zostały uregulowane w tej umowie :)
    Skłonny jestem się zgodzić, że ew. roszczenia o charakterze
    ustawowym (z rękojmi, odpowiedzialności za produkt niebezpieczny
    itede) można rozpatrywać jako oddzielne zobowiązanie.
    Jednostronne roszczenie, w roli "odszkodowania".
    Ale jeśli w umowie jest zapis "udziela gwarancji o okresie trwania
    1 rok od wykonania przedmiotu umowy, w zakresie...", to (IMVHO) umowa
    trwa jeszcze po "wykonaniu", bo dlaczego by nie?

    > W chwili upłynięcia terminu wykonania robót umowa się nie kończy.

    Ano.

    pzdr, Gotfryd