  • 1. Data: 2005-09-07 10:45:20
    Temat: Zamiana kary grzywny na odsiadkę - jak się odwoływać?
    Od: "Krzys Z" <p...@g...pl>

    Sprawa wygląda następująco. Był wyrok i została zasądzona grzywna. Ze
    względu na to, że nie miałem pracy i nie mogłem jej spłacać sąd oddał sprawę
    do komornika. Komornik nie mógł mnie namierzyć więc wróciło do sądu. Sąd
    wszczął sprawę odnośnie zamiany grzywny na odróbki.

    Akurat jakieś 2 tyg. przed tym jak dowiedziałem się o rozprawie podjąłem
    pracę. Więc jak tylko dowiedziałem się o sprawie napisałem do sądu, że
    właśnie rozpocząłem prace, że będę spłacał w ratach. Zapłaciłem pierwszą
    ratę. Po pierwszym posiedzeniu sąd nie podjął żadnej decyzji (poprosił o
    przesłanie dokumentów potwierdzających zatrudnienie) i wyznaczył termin
    drugiego posiedzenia. Oczywiście wszystkie dokumenty wysłałem, zapłaciłem
    kolejne dwie raty.

    Wczoraj odbyło się to drugie posiedzenie i o dziwo wyrok 12 miesięcy
    odsiadki.

    Moje pytania są więc takie:
    1. Jaki mam termin na odwołanie?
    2. Czy muszę wysłać pismo z prośbą o przysłanie wyroku czy sami przyślą?
    3. Zakładając, że druga instancja podtrzyma wyrok czy mam jeszcze możliwość
    odwołania czy już czapa?

    PZDR

    Krzys

  • 2. Data: 2005-09-07 11:51:22
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Krzys Z" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > PZDR
    >
    > Krzys
    >Natychmiast wystąp do sądu z pismem / wniosek/o doręczenie postanowienia
    Następnie przysługuje ci apelacja do Sądu Okręgowego
    Art.445 &1 Kpk. Termin do wniesienia apelacji wynosi 14 dni i biegnie dla
    każdego uprawnionego od daty doręczenia mu wyroku z uzasadnieniem
    Zob. takze art. 446 i nast. Kpk
    Nie przegap terminu do wniesienia odwołania ustalonego przez Sąd przy
    ogłaszaniu wyroku.
    Powodzenia
    Pozdrowienia KK

  • 3. Data: 2005-09-07 12:10:38
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał w
    wiadomości news:dfmk9u$4j1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Zob. takze art. 446 i nast. Kpk
    > Nie przegap terminu do wniesienia odwołania ustalonego przez Sąd przy
    Popełniłem błąd w zdaniu .---Nie przegap terminu itd,.
    Otóż miałem na myśli to, abyś nie przegapił terminu ustalonego przez Sąd
    przy ogłaszaniu wyroku a dot. --terminu do wystąpienia z wnioskiem o
    UZASADNIENIE TEGOŻ POSTANOWIENIA.
    /Bywa on różny i czasem jest to termin 7-dni a czasem jest krótszy i wynosi
    tylko 3 dni.

    Pzdr. KK

  • 4. Data: 2005-09-07 12:42:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał w
    wiadomości news:dfmk9u$4j1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Następnie przysługuje ci apelacja do S?du Okręgowego

    Jak postanowienie, to nie apelacja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-09-07 15:01:50
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał
> [...]
    Przyjacielu - czy ty wogóle ZNASZ PRAWO ?
    Czy ty wiesz, że określenie - p o s t a n o w ie nie - w praktyce oznacza
    rownież wyrok.
    Pozdrowienia KK

  • 6. Data: 2005-09-07 15:38:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
> [...]
    > UZASADNIENIE TEGOŻ POSTANOWIENIA.
    > /Bywa on różny i czasem jest to termin 7-dni a czasem jest krótszy i wynosi

    zawsze myślałem że to przpeisy określają ;)

    KG

  • 7. Data: 2005-09-07 15:44:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Przyjacielu - czy ty wogóle ZNASZ PRAWO ?

    A Ty?

    > Czy ty wiesz, że okre?lenie - p o s t a n o w ie nie - w praktyce oznacza
    > rownież wyrok.

    jakiej praktyce? to nie cywilne postępowanie nieprocesowe
    jak myślisz, w jakiej formie następuje orzeczenie o wykonaniu zastępczej
    kary pozbawienia wolności/aresztu?
    widzisz różnicę między apelacją a środkiem przysługującym od
    postanowienia? zażalenie się nazywa
    choćby w terminie zaskarżenia

    KG