  • 1. Data: 2005-09-07 08:45:31
    Temat: Prywatne nagranie i emisja w TV...
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Tym razem zwracam się z takim problemem.
    Załóżmy, iż byłem na koncercie. Załóżmy, iż miałem ze sobą kamerę.
    Załóżmy, iż nagrałem ten koncert, a później kilkuminutowy fragment
    umieściłem w internecie do ściągnięcia. Załóżmy, iż zainteresowała się
    tym fragmentem telewizja. Załóżmy, iż wyemitowali ten fragment
    (wprawdzie jeszcze skrócony i pocięty) w swoim reportażu.
    Czy mieli prawo? Zaznaczam, że nikt się ze mną nie kontaktował w tej
    sprawie, nie udostępniałem tego nagrania konkretnej osobie, umieściłem
    go jedynie w internecie. Ale dla pojedynczych osób. Nie było mowy o
    publicznym odtwarzaniu, a chyba jakieś prawo, np. autorskie, obowiązuje?
    Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w tej sprawie?

  • 2. Data: 2005-09-07 09:28:26
    Temat: Re: Prywatne nagranie i emisja w TV...
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

    >Załóżmy, iż nagrałem ten koncert, a później kilkuminutowy fragment
    umieściłem w internecie do ściągnięcia.

    >a chyba jakieś prawo, np. autorskie, obowiązuje?

    Oczywiście. Dlatego właśnie to prawo złamałeś.

    vertret

  • 3. Data: 2005-09-07 09:38:38
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Oczywiście. Dlatego właśnie to prawo złamałeś.

    Oj chyba tym razem przesadziłeś z tą nadgorliwością. Koncert oglądało
    także 40 tysięcy ludzi, więc takie nagranie nie było żadną tajemnicą. To
    tak samo jak z robieniem zdjęć. Pozatym w internecie było zaledwie kilka
    minut z koncertu.

  • 4. Data: 2005-09-07 10:07:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]

    >jak z robieniem zdjęć. Pozatym w internecie było zaledwie kilka minut z

    z tym zlamaniem prawa nie chodzi o fakt nagrania a udostepneiniea tego w
    internecie

    P.

  • 5. Data: 2005-09-07 10:14:53
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Oj chyba tym razem przesadziłeś z tą nadgorliwością. Koncert oglądało
    > także 40 tysięcy ludzi, więc takie nagranie nie było żadną tajemnicą.

    Nie wazne, czy koncert ogladaly 4, czy 40000 tysiecy osob, bo prawa
    autorskie do wszelkich nagran z koncertu naleza zwykle do organizatora.
    Zreszta zerknij sobie na bilet. Tam powinny byc warunki uczestnictwa w
    koncercie i klauzula o prawach autorskich.

  • 6. Data: 2005-09-07 10:15:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfmcee$2q6k$1@news.ats.pl>, gollum wrote:
> [...]
    > także 40 tysięcy ludzi, więc takie nagranie nie było żadną tajemnicą. To
    > tak samo jak z robieniem zdjęć. Pozatym w internecie było zaledwie kilka

    Złamałeś prawo publikując nagranie koncertu na stronie www. TV złamała
    prawo publikując twój materiał i sam koncert.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-09-07 10:17:34
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > z tym zlamaniem prawa nie chodzi o fakt nagrania a udostepneiniea tego w
    > internecie

    Wiem o co chodzi. Ale akurat wydaje mi się, że nie ma tutaj pokrycia z
    rzeczywistością.
    Załóżmy - jest jakaś impreza, typu wystawa czegoś (np. obrazów). Ja
    swoją amatorską kamerą nagrywam jakiś film, później powiedzmy
    dwuminutowe nagranie (fragmenty) umieszczam w internecie, aby inni też
    mogli zobaczyć chociaż fragment. Przecież nie jest to nielegalne i nie
    jest to złamaniem praw (a jeśli tak - proszę o podstawę prawną:P).
    Czy gdybym zrobił 1000 zdjęć i w internecie umieścił 100 do obejrzenia,
    także byłoby to złamaniem praw autorskich? Przecież to są _moje_
    zdjęcia. Tym bardziej, że wystawa była ogólnodostępna i darmowa.

  • 8. Data: 2005-09-07 10:20:28
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Zreszta zerknij sobie na bilet. Tam powinny byc warunki uczestnictwa w
    > koncercie i klauzula o prawach autorskich.

    Właśnie w tym rzecz, że nie było żadnych biletów, koncert był darmowy, a
    nigdzie nie było także tabliczek bądz informacji o zakazie
    filmowania/robienia zdjęć.

  • 9. Data: 2005-09-07 10:23:04
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Przecież to są _moje_
    zdjęcia.

    Twoj to jest nosnik na ktorym zdjecia zostaly utrwalone, ale sam obraz nie.

  • 10. Data: 2005-09-07 10:33:42
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Złamałeś prawo publikując nagranie koncertu na stronie www. TV złamała
    > prawo publikując twój materiał i sam koncert.

    Czy w takim razie prawo zabrania filmowania imprez masowych? Organizator
    nic takiego nie zastrzegł. Proszę o wskazanie na konkretny
    artykuł/paragraf w prawie.