  • 1. Data: 2005-09-01 11:24:23
    Temat: Zameldowanie a odpowiedzialnosc materialna
    Od: "Raszpel" <r...@g...com>

    Witam

    Jestem od kilkunastu lat zameldowany w mieszkaniu spoldzielczym,
    ktorego
    glownym najemca jest moj ojciec. Nie mieszkam tam od dobrych kilku lat,
    ale staly meldunek wciaz mam (nie jestem zameldowany nigdzie indziej).
    Aktualnie okazalo sie, ze sa spore zaleglosci w czynszu (kwota rzedu
    kilku tysiecy zlotych) oraz w oplatach za prad i telefon.

    Moje pytanie jest nastepujace. Czy ja jako osoba nie bedaca glownym
    najemca lokalu, a posiadajaca w nim stale zameldowanie, jestem w
    jakikolwiek sposob odpowiedzialny za wspomniane zaleglosci finansowe?
    Czy spoldzielnia moze ode mnie wymagac splaty zaleglosci? Jak wyglada
    sprawa z energetyka i TP?

    --
    Raszpel

  • 2. Data: 2005-09-01 11:28:54
    Temat: Re: Zameldowanie a odpowiedzialnosc materialna
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Raszpel napisał(a):

> [...]
    > jakikolwiek sposob odpowiedzialny za wspomniane zaleglosci finansowe?
    > Czy spoldzielnia moze ode mnie wymagac splaty zaleglosci? Jak wyglada

    Nie. Zaległości ma najemca.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT1200

  • 3. Data: 2005-09-01 11:32:08
    Od: "Raszpel" <r...@g...com>

    > Nie. Zaległości ma najemca.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Znalazlem jednak taki watek, ktory mnie nieco zaniepokoil:
    http://forumprawne.org/o,10359.html

    Czy to, co tam zostalo napisane, to prawda? Czy moze autor jest
    niedoinformowany?

    --
    Raszpel

  • 4. Data: 2005-09-01 12:42:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Raszpel napisał(a):

> [...]
    > http://forumprawne.org/o,10359.html
    >
    > Czy to, co tam zostalo napisane, to prawda? Czy moze autor jest

    Mniej więcej prawda. Odpowiada nie tylko najemca, ale i osoby dorosłe
    stale zamieszkujące w mieszkaniu.
    Pozostaje problem udowodnienia, że tam nie mieszkałeś mimo zameldowania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-09-01 12:49:30
    Od: "Raszpel" <r...@g...com>

    > Mniej więcej prawda. Odpowiada nie tylko najemca, ale i osoby dorosłe stale
    > zamieszkujące w mieszkaniu.
    > Pozostaje problem udowodnienia, że tam nie mieszkałeś mimo zameldowania.

    Jak w takim razie mozna uniknac sytuacji, w ktorej spoldzielnia zazada
    splaty zadluzenia ode mnie?

    --
    Raszpel

  • 6. Data: 2005-09-01 12:56:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Raszpel napisał(a):

    > Jak w takim razie mozna uniknac sytuacji, w ktorej spoldzielnia zazada
    > splaty zadluzenia ode mnie?

    Spółdzielnia może sobie rżadać od kogo jej wygodnie. To odpowiedzialność
    solidarna. Ty będziesz musiał udowodnić że tam nie mieszkałeś w okresie
    za który sa zaległości.

  • 7. Data: 2005-09-01 13:39:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Raszpel napisał(a):

    > Jak w takim razie mozna uniknac sytuacji, w ktorej spoldzielnia zazada
    > splaty zadluzenia ode mnie?

    Udowodnic ze tam nie mieszkales (rachunki, czyns oplacane za inny adres,
    swiadkowie itp).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-09-01 14:04:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Spółdzielnia może sobie rżadać od kogo jej wygodnie. To
    > odpowiedzialność solidarna. Ty będziesz musiał udowodnić że tam nie
    > mieszkałeś w okresie za który sa zaległości.

    Po pierwsze powinien się w końcu przemeldować, mieć trudności, gdy poczta
    (nakaz zapłaty i pisma od komornika) będą wracać do nadawców z adnotacją,
    że nieodebrane w terminie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.

  • 9. Data: 2005-09-01 14:27:22
    Od: Verbus <v...@i...pl>

    Raszpel napisał(a):

    > Jak w takim razie mozna uniknac sytuacji, w ktorej spoldzielnia zazada
    > splaty zadluzenia ode mnie?

    Dopełniać obowiązku meldunkowego którym niektórzy grupowicze zaciekle
    walczą.
    Wyjmujesz dowód osobisty, oj teraz świstek i pokazujesz od tego byłem
    zameldowany tu i tu, nie mieszkałem z dłużnikiem.

    Pzdr.

  • 10. Data: 2005-09-05 22:10:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Mithos wrote:

    > Udowodnic ze tam nie mieszkales (rachunki, czyns oplacane za inny adres,
    > swiadkowie itp).

    Z pełną świadomością odpowiedzialności za niedopełnienie obowiązku
    meldunkowego.

    --
    MArta
    m...@N...pl