    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zalany sufit
    Date: Thu, 4 Nov 2004 04:53:57 +0800

    In article <Pine.WNT.4.61.0411031223500.1916@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    > Art. 681. Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu,
    > należą w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien,
    > malowanie ścian, podłóg oraz [...]
    > Wniosek że szkodę w zakresie "zniszczenia pomalowania" poniósł najemca
    > a NIE właściciel.

    Mam wątpliwości. MZ istota tkwi w słowie "drobnych". Odnawianie kuchni (bo
    do tego ma się to sprowadzać), nie wydaje mi się drobnym nakładem, ale
    może faktycznie tak jest :)

    > Właściciel mógłby się domagać IMO naprawienia szkody jeśliby dotyczyła
    > ona "trwałego naruszenia nieruchomości" - przy czym z konceptów które
    > mogę wymyśleć (przegnita lub przerdzewiała belka nośna...) w zasadzie
    > musiałby to zapodać wspólnocie (jako element uszkodzenia "całego
    > budynku" a nie lokalu).

    A przemoczony jakimś ściekiem gips czy inny materiał sufitu? :)

    > E, ty to chyba własnościowe masz i nie wiesz co do (obowiązków)
    > najemcy należy ;)

    E, no może i dokładnie nie wiem, ale tez widzę tu wyraźnie pogorszenie
    warunków :) Pomaluje i zaczną mu wyłazić jakies plamy. I co wtedy?

    --
    Marcin