    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zalanie mieszkania - ugoda i ubezpieczenie
    Date: Tue, 26 May 2009 16:00:04 +0200

    Sobi pisze:

    > Przyczyna zalania była taka, że kąpiąc się wylałem trochę wody z wanny
    > na podłogę w łazience, nie sprzątnąłem jej mopem, więc spłynęła pod
    > wannę, i przesączyła się przez podłogę - więc raczej jest to efekt
    > mojego zaniedbania. Chociaż z drugiej strony patrząc to , że pod wanna
    > nie mam kafelków - co powoduje że każda stojąca w łazience woda jest w
    > stanie przesączyć się niżej - to czy jest to moje zaniedbanie czy
    > najmującego ?
    IMHO to co zrobiłeś to normalna "czynność eksploatacyjna". Z Twojego
    opisu wynika, że łazienka jako pomieszczenie jest niedostosowana do
    pełnienia tej funkcji, choćby właśnie z powodu niewłaściwej podłogi,
    braku zapewnienia odpowiedniego spływu wody itd. Weź pod uwagę że
    jeszcze nie raz może Ci się udać nachlapać wodą i co, za każdym razem
    kąpiel będzie Cię kosztować x zł za remont u sąsiada? Drogo.
    Wg mnie powinieneś odesłać sąsiada do właściciela. Zaniedbaniem byłoby
    gdybyś np. zostawił odkręconą wodę na noc, ewentualnie celowo uszkodził
    instalację wodną czy zrobił sobie basen na podłodze. Dodatkowo zażądaj
    od wynajmującego doprowadzenia łazienki do stanu umożliwiającego
    korzystanie z niej w normalny sposób.

    --
    MZ