    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zalanie mieszkania przez najemcę
    Date: Thu, 05 May 2005 18:30:01 -0500

    Gośka wrote:

    > 1. Jeżeli ich mieszkanie nie jest ubezpieczone, to kogo będą ścigać -
    > właściciela czy najemcę?
    Dobre pytanie.
    Sądzę, że właściciela, bo kogo to obchodzi co on robi ze swoim mieszkaniem.

    > 2. Narobię im kłopotów, jeżeli wynajmują na dziko bez umowy?
    Raczej nikt nie będzie tego rozważał, bo PZU nie powinno to obchodzić.

    > 3. PZU chce, żebym w zgłoszeniu szkody podała wartość straty. Czy 1500 zł
    > będzie odpowiednią kwotą?
    A to ciekawe po co PZU wartość straty. Oni sami to powinni wycenić.
    Może według ich wyceny wychodzi znacznie więcej i jak imn podasz 1500
    zł, to dadzą ci 1500 i się będą cieszyć, że tylko tyle.

    > 4. A jeśli mi ją przyznają, to sprawdzą później czy faktycznie dokonałam
    > całkowitego remontu?
    Nie.
    To jest odszkodowanie za straty, a nie pieniądze na remont.
    Co najwyżej przy następnej szkodzie mogą się czepiać, że nie zostało
    naprawione i nie będą chcieli drugi raz za to samo zapłacić.
    Więc jak sąsiad planuje zalanie drugi raz, to dobrze by było gdyby PZU
    wiedziało, że poprzednie zostało naprawione.
    Np. zrób zdjęcia po naprawie.
    Możesz PZU o tym zawiadamoć, że szkoda została naprawiona.
    Ja mam znajomegho likwidatora, a on zawsze przychodzi popatrzeć jak
    zostało zrobione.