eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    From: Kuba <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Sun, 23 Sep 2007 14:41:44 +0200

    Maciek[NP] pisze:
    > Witam,
    >
    > Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
    > zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
    > specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
    > dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion, model
    > dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była podana zgodna
    > ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu systemu
    > operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są zgodne z
> [...]
    Witam

    Postaram się udzielić w miarę jasnej porady. Po pierwsze umowa
    gwarancyjna to zupełna dowolność. Gwarancji udzielił ci sprzedający w
    tym wypadku nie producent. Mając umowę gwarancyjną w ręku trzeba było
    sprawdzić kto udziela ci gwarancji na ten sprzęt. Myślę, że tutaj nie
    jesteś w stanie powalczyć o cokolwiek. Natomiast co do samego komputera
    to zastanowiłbym się nad rękojmią za wady rzeczy sprzedanej.

    Art. 556 KC stanowi o odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi
    za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. W definicji pojęcia zawarto
    "...jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
    (sprzedawca przyp. K.) kupującego. Jeżeli tak było to zgodnie z art. 560
    KC przysługują ci dwa uprawnienia:

    1) możesz od umowy odstąpić, chyba że sprzedający wymieni rzecz wadliwą
    lub wady usunie (co chyba nie wchodzi w rachubę w tym wypadku). Patrz
    też par. 2 tego artykułu oraz art. 563 par.2 KC a także 564 (jeżeli
    udałoby ci się wykazać podstępne zatajenie wad)

    2) możesz żądać obniżenia ceny (patrz par. 3 art. 560 KC