eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Fri, 21 Sep 2007 19:46:16 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 91
    Message-ID: <fd10b3$bv0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.54.27.183
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1190397091 12256 80.54.27.183 (21 Sep 2007 17:51:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Sep 2007 17:51:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:487390
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maciek[NP]" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:fd0gtr$c30$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Postanowiłem skorzystać z pomocy zacnego grona p.s.p ponieważ dokonałem
    > zakupu komputera przenośnego a który to komputer jest niezgodny ze
    > specyfikacją producenta o czym nie zostałem poinformowany podczas
    > dokonywania zakupu. 19.09.2007 r. kupiłem komputer marki HP Pavilion,
    > model dv6137ea. Na stronie internetowej sprzedawcy i producenta była
    > podana zgodna ze sobą specyfikacja sprzętowa. Niestety po zainstalowaniu
    > systemu operacyjnego okazało się, że parametry tego komputera nie są
    > zgodne z ofertą. Ponadto po sprawdzeniu numeru seryjnego i numeru produktu
    > na infolinii HP okazało się, że komputer ten nie jest przeznaczony na
    > rynek polski i serwis HP nie świadczy gwarancji na warunkach takich jak w
    > przypadku gdy komputer pochodzi od polskiego dystrybutora tej marki.
    > Sprzedawca wprawdzie dołączył kartę gwarancyjną sklepu ale uprawnia ona
    > jedynie do dokonania naprawy w serwisie sprzedawcy a nie w autoryzowanym
    > serwisie producenta, z odbiorem i dostawą do domu (tzw. door to door).
    > Ponadto nie mam możliwości rozszerzenia takiej gwarancji za dodatkową
    > opłatą na kolejne lata tak jak to się ma w przypadku zakupu sprzętu od
    > polskiego dystrybutora. O fakcie tym nie zostałem poinformowany w momencie
    > dokonywania zakupu i moim zdaniem było to celowe działanie które miało na
    > celu wprowadzenie mnie w błąd a tym samym nakłonienie do zakupu
    > niepełnowartościowego sprzętu. Kupując komputer na terenie kraju przyjąłem
    > założenie, że posiada on również na terenie kraju normalną gwarancję
    > producenta dającą możliwość dokonywania naprawy w autoryzowanym serwisie i
    > nie spodziewałem się takich kłopotów. Sprzedawca natomiast twierdzi, że
    > nie miał obowiązku informowania mnie, że mogę napotkać takie trudności i
    > że ja jako kupujący powinienem zapytać się sam i sam przewidzieć wszelkie
    > ewentualności. Moim zdaniem było to celowe i świadome wprowadzenie mnie w
    > błąd mające na celu pozyskanie klienta i sprzedaż tego przedmiotu.
    > Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, że komputer ten został odebrany
    > osobiście a nie zakupiony wysyłkowo oraz kupiony w celu użycia w
    > działalności gospodarczej (faktura VAT) tak więc nie mogę zwrócić go w
    > ciągu 10 dni oraz nie podlegam ochronie wynikającej ze sprzedaży
    > konsumenckiej. Mam więc bardzo poważny problem ponieważ stałem się
    > "szczęśliwym" posiadaczem bubla za prawie 3000 zł. Byłbym wdzięczny
    > gdybyście zechcieli udzielić mi porady i nakierować na właściwą drogę w
    > jaki sposób mogę odstąpić od takiej umowy i zwrócić zakupiony sprzęt.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Maciek
    >
    > --
    > jedyny jedynie słuszny i prawdziwy Nocny Patrol z Lublina
    > http://nocnypatrol.org
    >


    witam!

    powiem tak:
    doświadczyłem takiej sytuacji, ale kupowałem towar jako konsument i
    bezpośrednio w sklepie Philipsa w moim mieście; kupowałem do domu TV;
    wybrałem model X, albowiem miał pewną funkcję o której sprzedawca
    zapewniał - to była funkcja DIGITAL SCAN; wziąłem za gotówkę uzyskując
    jeszcze rabat ok.150zł i pojechałem do chaty; sklep dostarczył towar do domu
    o umówionej godzinie; zaznaczam, że sprzedawca klął się na siebie że ta
    funkcja jest; poprawia ona znacznie jakość obrazu - odświeża w pionie i
    poziomie obraz na tyle często, że oczy nie bolą przy długim oglądaniu;
    otwarłem pudło, wyjąłem TV, uruchomiłem, jednym przyciskiem ustawiłem
    wszystko; rewelacja!; dorwałem jednak za moment instrukcję obsługi i
    sprawdzam dostępne funkcje; w menu OBRAZ winna być funkcja DIGITAL SCAN; nie
    było; włączałem i wyłączałem kilkakrotnie, szukałem pod innymi MENU - nie
    było; według instrukcji, jak się okazało, ta funkcja winna być pod MENU
    OBRAZ ale w tym modelu nie ma, gdyż jest on rozprowadzany na teren europy
    wschodniej a ten z ww. funkcją - tylko dla krajów europy zachodniej oraz
    krajów środziemnomorskich; od razu następnego dnia zgłosiłem ten fakt -
    uprzednio sprawdziłem na internecie - tam producent pisał odmiennie, tzn. że
    ta funkcja jednak jest, ale to była specyfikacja ogólna, niezależnie od
    kraju; poszedłem do sklepu i zgłosiłem to; jednocześnie napisałem do
    Centrali Philipsa w Polsce i w ciągu 24h sprawa została załatwiona po mojej
    myśli; zapowiedziałem odstąpienie od umowy i wystąpienie do sądu na drogę
    sądową celem uzyskania odszkodowania za szkody poniesione świadomym
    wprowadzeniem mnie w błąd przez sprzedawcę i przez nich, przez Philipsa,
    skoro błędy były także na ich stronie WWW; zadzwoniono ze sklepu i
    zaproszono nas na wymianę towaru; centrala powiedziała, że mają nam dać inny
    model z tą właśnie funkcją za cenę tego sprzedanego; różnica byłą spora gdyż
    ten sprzedany mi kosztował po rabacie ok.2650zł a ten inny 3500zł;
    ostatecznie zwróciłem im rabat i dostałem TV warte 3500 za cenę ok.2800zł; w
    liście zapowiedziałem też że o całej sprawie odpowiednio powiadomie media a
    już zapewne sprawa sądowa odciśnie się negatywnym piętnem na renomie
    philipsa; podziałało jak wyżej opisałem

    podkreślam - działałem jako konsument i bezpośrednio w autoryzowanym sklepie
    philipsa nabywałem

    pzdr
    k


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1