    From: Pawel <p...@j...gdzies.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania a wymeldowanie skazanego
    Date: Fri, 29 Jul 2005 10:09:46 +0200

    Użytkownik Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał:

    > W każdym razie upewnij się, że w mieszkaniu nie ma rzeczy skazanego; tj.
    > czy faktycznie tam nie mieszka (kiedy nie siedzi).
    >
    > Wydaje mi się, że problem może polegać na tym, że osoba skazana jest
    > czasowo zameldowana w zakładzie karnym -- w konsekwencji sprawdzenie czy
    > rzeczywiście przebywa w miejscu zameldowania oczywiście przyniesie wynik
    > negatywny -- który jednak nie oznacza, że dana osoba nie przebywa w
    > miejscu zameldowania i jest niewystarczającą przesłanką do wymeldowania.
    > Jednakże, można fakt niemieszkania wykazać inaczej -- na przykład
> [...]

    Byłem dziś rozmawiać z notariuszem i adwokatem. Sprawa wygląda w ten
    sposób, że jeśli skazany nie zgodzi się wymeldować to jeśli wróci z ZK
    to ma prawo zamieszkać w tym mieszkaniu. Jeśli nie zgodzę się go wpuścić
    to może on wezwać Policję. Rozwiązanie jest jedno. Nie przejmować
    mieszkania i niech sprzedający próbuje załatwić to ze skazanym. Jeśli
    nie dojdą do porozumienia to należy rozwiązać umowę notarialną i muszą
    zwrócić pieniądze. Ma to jednak też swoją wadę. W momencie jeśli sami
    nie będą chcieli oddać, to trzeba będzie oprzeć się o sąd i być może o
    komornika. Wiadomo ile na to się czeka.
    Pozdrawiam
    Paweł