    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 18 Nov 2011 22:35:14 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zakup mieszkania a rozliczenie CO...

    On Fri, 18 Nov 2011, MZ wrote:

> [...]
    ^^^^^^^
    Patrz niżej.

    > Ze spółdzielniami ogólnie jest wesoło, w tym wypadku na Twoją korzyść.
    > Ogrzewanie jest zaliczkowane
    > w czynszu

    Nijak.
    Jeśli ta grupa to .prawo, pisanie o czynszu przystoi przy czynszu,
    a nie przy opłatach eksploatacyjnych.
    Istotone, bo wierzycielem *może* być inny podmiot.

    > i stanowi jego interalny
    > składnik. Do momentu przekazania mieszkania

    <baczność>
    > czynsz opłaca poprzedni właściciel,
    <spocznij>

    A myślałby kto, że przepis jasno reguluje, że czynsz, to opłaca
    najemca lub dzierżawca ;)

    > taki lub podobny zapis każdy szanujący się notariusz
    > umieszcza w akcie.

    Nie wierzę.
    A jeśli chodzi o "opłaty związane z lokalem" (a nie czynsz!)
    to do rozwikłania pozostaje problem ich wysokości, jeśli
    trzeba określić kwotę stanowiącą podstawę wszelkiego
    opodatkowania.

    > Rozliczenie po odczycie podzielników (eufemizm, bo to
    > najbardziej pokręcony proces naliczania opłat jaki znam)

    Zgoda.
    Żeby nie było: nie czepiam się *całego* postu, lecz określenia
    "czynsz" oraz tezy jakoby pominięcie rozliczenia opłat miało
    powodować by default "przypisanie ich do mieszkania".
    Nie widzę podstawy.

    > nie umożliwia
    > precyzyjnego określenia ile za co. Tak czy siak poprzednia właścicielka
    > sprzedała Ci własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu, zapewne na
    > podstawie zaświadczenia od spółdzielni o niezaleganiu z czynszem

    No, w sp-ni może się jakiś szpencjalista trafić.
    Ale przypuszczam że raczej też napiszą o "rozliczeniu kosztów
    związanych z lokalem", a nie o czynszu.

    > i koniec. Nie ma żadnych podstaw do żądania czegokolwiek.

    Ma, ale nie od niego :D

    > Nie zapisaliście
    > tego dodatkowo w umowie - nie ma tematu.

    No nie ma.
    Nienależne pieniądze ze sp-ni będą nienależne, należy jeszcze
    dojść kto powinien od nich pobrać podatek ;)
    (ale jak autorka roszczenia w końcu się dowie, kto ma jej zwrócić
    nadpłatę, to i sp-nia sobie przypomni komu wypłaciła, więc
    podatku nie będzie).

    > Swoją drogą ciekawe czy byłaby
    > taka "wyrywna" do rozliczeń, gdybyś odziedziczył po niej niedopłatę za
    > ogrzewanie.

    Ależ nie byłaby :), co nie zmieniałoby faktu, że to sp-nia
    miałaby do niej roszczenie, a nie nabywca.

    > Bo właśnie tak to wygląda w spółdzielniach - długi za media
    > są przypisane do mieszkania, nie do człowieka.

    Ekhm... ale wiesz, że długi można przypisać do mieszkania
    tylko za pomocą hipoteki i zastawu?
    Która wersja wchodzi w rachubę?

    To że *spółdzielni* może się tymczasowo inaczej wydawać to inna
    sprawa :D

    pzdr, Gotfryd