  • 1. Data: 2002-01-22 13:18:56
    Temat: Re: Zakup komputera przez internet z firmy KompuTronik Buczkowscy, droga przez meke
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > to trudne z zerwana lub uszkodzona plomba.
    > A co do firmy to pozostawiam bez komentarza.
    > Jedna rada lepiej unikac takich wielkich molochow. Wiadomo ze tam jest
    > wieksza anonimowosc i spychanie odpowiedzialnosci z jednego na drugiego.
    > Jak juz ktos sie decyduje na zakup w Internecie to moja rada:
    > - sprawdzic czy firma ma siedzibe i nie jest to jakis krzak.
    > - przesledzic w internecie i poszukac o tej firmie informacji i opini.
    > - no i przy odbiorze byc ostroznym i nie ufnym lepiej czegos nie odebrac
    > odrazu i probowac to wyjasnic niz potem sie uzerac.

    Dodajac na koniec ... jako informatyk ... odradzam zakupy sprzetu przez
    internet ... bo udowodnienie ze sprzet byl wadliwy nastrecza najwiecej
    klopotu ..

    A tak na marginesie swego czasu mialem problem z monitorem ... kupilem w
    Zielonej Gorze w powazanym sklepie .. (nazwy nie podam ... ) byl to jak na
    tamte czasy monitor extra ... ale nadszedl moment ze monitor poszedl sie
    walic ... trzask prask ... i zero obrazu ... a ze byl na gwarancji to
    poszedlem do sklepu oni skeirowali mnie do serwisu (szczescie ze serwis byl
    przy sklepie niemal ) tam powiedzieli ze w 2 tygodnie bedzie naprawiony ..
    no i co . fakt sprzet naprawiony ale od tamtej pory przy przelaczaniu z
    trybu msdos w tryb windows ekran stawal sie czerwony namoment towarzyszyl
    temu taki bardzo glosny trzask ( nie pytac co znaczy glosny :) ) .. ale
    numer lepszy ... jak mi naprawili to niedisc ze kineskop nie byl taki jak
    trzeba .. doszly mi nowe funkcje do monitora ciekawe jak oni to zrobili .. w
    standardzie te monitory takiej nei mieli ... no to sru do nich ... ze
    monitor wydaje dziwne dzwieki hehe .. przeciez nie amm monitora z glosnikami
    ... przyjeli ponownie do naprawy ... po odebraniu olazalo sie ze monitor ma
    plamy ... w rogach kineskopu sa plamy wyraznei to widac bylo na bailym tle
    ... no to kolejna reklamacja ... no to zaczeli mi wmawiac ze to w monitorach
    ADI normalne .. i za przyklad pokazali mi nawet monitor 17 i 19 cali .. co
    na tamte czasy takie monitory to cuda i dziwki znaczy dziwy ... przy mojej
    14 calowej maszynce ... i tak spory trwaly ... spotkanie z szefem ze 2 razy
    zaproponowalem coby mi albo oddali kase albo wymienili na 15 calowy z
    doplata ... chcieli na doplate pujsc .. ale wyszlo na to ze moj monitor
    niebyl wart tyle co zlom ... tak mnei to wq .. powiedzialem ze maja mi po
    pierwsze zamontowac kineskop wlasciwy ... nie ma bycplam ... alni trzaskow
    zadnych cudow niewidow .. no i co ...

    FINAL
    zostalem z monitorem 14 cali z dodatkowymi dwoma opcjami .. trapez i beczka
    ... w sklepie tym ( nazwy podac nie chce) nie robie juz zakupow ... do
    dzisiejszego dnia kupuje tylko u znajomych .. po pierwsze mam znizke po
    drugie jak mi cos trza to moge szybko wymeinic ... i nie martwie si o
    warunki gwarancji czy rekojmi ... sklepy internetowe fajne sa jedynie do
    porownania cen na rynku ...

    Zapomnailbym co do przerobek sprzetu .. kolega moj to bylo 6 lat temu
    posiadal Amige 1200 w niej o dziwo HDD 1.2 Gb i tu uwaga 16 Mb pamieci RAM
    wypas nieziemski .. dokupil sobie dopalacz Blizarda 6220 cena na tamte
    czasy to 2100 zl pln no i on jak tylko dostal tego dopalacza w swoje rece to
    poczynil pierwsze przymiarki do ulepszenia .. nei wazne ze tyle to
    kosztowalo .. ale lutownica mierniczek i ine rzeczy w ruch .. i wlaczenie to
    bylo 50/50 szansy ze zadziala .. neizadzialanie spowodowalo by przepalenie
    dopalacza .. hehe ale ryzyko oplacalo sie ..
    I nie zebym sugerowal pruby modernizacji przez Pana "Olek" komputera ...