    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakres obowiazkow pracownika
    Date: Wed, 31 Jan 2007 16:45:00 +0100

    W wiadomości news:epq7gc$iia$1@mail.kablowka.net Therain
    <t...@n...eu.org> pisze:

    > W zakresie tym jest punkt
    > - Inne zadania zlecane przez pracodawce.
    To nagminne.

    > Czy po podpisaniu tego zakresu obowiazkow pracodawca moze mi kazac np.
    > malowac sciany ? :)
    Oczywiście. Bez tego też może. Ale to nic nie szkodzi. To, że pracodawca coś
    "każe" nie oznacza automatycznie, że ciebie wykonanie tegoż obowiązuje.
    A ten zapis jest o kant d**y do rozbicia...
    Możesz podpisać, możesz ponegocjować, możesz podpisać zawierając jakąś
    dodatkową klauzulę (np. "przyjmuję do wiadomości i realizacji zakres
    obowiązków w granicach właściwych dla posiadanych kwalifikacji oraz
    zajmowanego stanowiska"; znaczenie mniej więcej takie samo jak "inne
    zadania", ale cóż ci szkodzi? A sygnał wysyłasz czytelny...).

    > W punktach powyzej jest wymieniony zakres obowiazkow informatyka.
    > W umowie jest takie samo stanowisko jak w zakresie obowiazkow.
    > Prosilbym o pilna odpowiedz bo nie wiem czy mam to podpisywac...
    To nie ma większego znaczenia. Zawsze możesz odmówić powołując się na brak
    kwalifikacji. Poza tym pracodawca kierując cię na badania wstępne (okresowe,
    kontrolne) opisuje cechy wykonywanej pracy i stanowiska. Warto mieć na tę
    okoliczność kopię tego dokumentu.

    --
    Jotte