  • 231. Data: 2024-04-08 17:58:16
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A po menopauzie szklanka wody? :)

    No co ja ci poradzę - katolik powinien ruchać kilkanaście (no dobra jak
    ktoś ma "szczęście" to dziesiąć) razy w życiu i przez 1/3 życia chodzić
    smutny (każdy piątek, adwent i wielki post). Widać to ważne, żebych
    chodził sfrustrowany i wkurwiony na tych o żyją normalnie:P

    W sumie wychodzi na to że u katolików bezpodność to błogosławieństwo bo
    można się "starać" aż ci się po prostu nie będzie chciało:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 232. Data: 2024-04-08 17:59:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kilkadziesiąt lat temu nauczyciel muzyki w podstawówce mówił nam, że do
    > kościoła chodzi aby posłuchać organów. :)

    To tak jak mój młody:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 233. Data: 2024-04-08 18:02:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 17:52, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > "Art. 2274. Diagnostyka prenatalna jest moralnie dozwolona, jeśli
    > szanuje życie oraz integralność embrionu i płodu ludzkiego, dąży do jego
    > ochrony albo do jego indywidualnego leczenia. Sprzeciwia się prawu
    > moralnemu wtedy, gdy w zależności od wyników prowadzi do przerwania
    > ciąży. Diagnostyka nie powinna pociągać za sobą wyroku śmierci."
    >
    > Czyli dozwolona jest diagnostyka prowadząca do leczenia - ta służąca
    > identyfikacji nieodwracalnyh uszkodzeń płodu jest "nielegalna" wedle
    > katechizmu.
    >
    > Tak więc jest wskazana, ale tak naprawdę jest raczej zabroniona.

    Dobrze wiesz, że sens jest inny i jednoznaczny.

    Robert

  • 234. Data: 2024-04-08 18:08:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 08:51, J.F pisze:

    > Odkąd mamy klauzule sumienia, to nie ma konfliktu.

    Jest konflikt i ta klauzula jest jego obrazem.

    > A kibol to kto? Kibic klubu piłkarskiego?

    Nie, kibol i kibic to różne rzeczy.

    > Też nie ma zakazu :-)

    W sumie to jest. Policjant ma mieć nieposzlakowaną opinię.

    > Sędzia ma byc w todze :-)
    >
    > Ale ale - jak sedzia wstapi do zakonu, bo chyba moze ... a z urzedu
    > wyrzucic jej nie mozna ...

    A powinno nie tyle się ją wyrzucić, co powinien wygasać jej mandat. I ni
    tylko w takim przypadku a również na przykład przyjęcia obcego
    obywatelstwa - to nie jest specjalnie kontrowersyjne, bo trochę gupio
    jakby obywatel powiedzmy brytyjski wydawał wyroki w imieniu
    Rzeczypolitej. Uprzedzając pytania - tak Sikorski nie powinien być
    ministrem:P Zauważ że w przypadku osób duchownych zachodzi podobny
    konflikt interesów między Polską a tym razem Watykanem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2024-04-08 18:10:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dobrze wiesz, że nie o bajce było, tylko o liczeniu do 12. :)

    Konkretnie do siedmiu. Ale dobrze wiesz że nie było o tym, czy do
    siedmiu czy dwunastu a to tym czy biblia opisuje prawdziwe wydarzenia
    (jak na przykad stworzenie świata), czy jest zborem przypowieści które
    nigdy się nie wydarzyły i mają zawierć jakieś mądre przesłanie. Takie
    opowieści obecnie zwykło się nazywać baśniami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 236. Data: 2024-04-08 18:11:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dobrze wiesz, że sens jest inny i jednoznaczny.

    Sens jest jednoznaczy. Weźmy na przykad test pappa. Kościół jest za czy
    przeciw i dlaczego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 237. Data: 2024-04-08 18:48:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 18:11, Shrek pisze:

    > Sens jest jednoznaczy. Weźmy na przykad test pappa. Kościół jest za czy
    > przeciw i dlaczego?

    Dlaczego nie miałby zlecić tego testu? Prowadzenie ciąży z dzieckiem z
    Downem chyba jest inne.

    Idąc tokiem Twojego rozumowania, to nawet do okulisty nie da skierowania
    w czasie ciąży. Alicja Tysiąc.

    Robert

  • 238. Data: 2024-04-08 19:00:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego nie miałby zlecić tego testu? Prowadzenie ciąży z dzieckiem z
    > Downem chyba jest inne.

    A na czym konkretnie polega ta różnica? Poza tym że trzeba matki
    pilnować żeby aborcji nie dokonała?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 239. Data: 2024-04-08 19:33:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego nie miałby zlecić tego testu?

    Z grubsza masz odpowiedź tu"

    https://szansaspotkania.pl/ocena-moralna-badan-prena
    talnych/

    Zostawiajac mięsko:

    "Jeśli rodzice deklarują stanowczą wolę przerwania ciąży, tracą tym
    samym prawo do poznania prawdy o stanie zdrowia dziecka. Lekarzowi
    natomiast _nie_wolno_przekazać_rodzicom_informacji_o_zdrowiu_d
    ziecka_,
    gdy wie, że następstwem tego będzie aborcja. W sytuacji odwrotnej, gdy
    to porada lekarza skutecznie doprowadziła do aborcji, staje się on
    formalnym współsprawcą zbrodni.14(...)"

    Podpisane przez nomen omen lekarza kapłana. (co do kapłana jest napisane
    że obecnego, więc może nie jest już lekarzem). Przecież ten kolo wprost
    nawołuje do ukrycia wyników badań przed rodzicami - głowy nie dam, ale
    zakladam że są na to paragrafy.

    Zastanawia mnie tylko dlaczego jako (zakładam że) katolik tak usilnie
    starasz się napisać że oni nie mówią tego co mówią. Przecież wiesz że
    mnie nie przekonasz, bo wygrzebię coś takiego jak powyżej (co zresztą
    żadnym wyzwaniem nie było). Ba, raczej nikt nie zmienił pogladów na ten
    temat pod wpływem dyskusji na usenecie, więc nikogo nie przekonasz.
    Siebie chcesz oszukać że kościół jest za diagnostyką prenatalną w
    zakresie uszkodzeń płodu, które mogą prowadzić do przerwania ciąży?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 240. Data: 2024-04-08 20:08:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.04.2024 o 23:52, Kviat pisze:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82e%C4%87
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Trzecia_p%C5%82e%C4%87

    To jest dokładnie taka sama "nauka" jak w ta biblii.