eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać pieniądze? › Re: Zakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać pieniądze?
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać
    pieniądze?
    Date: Thu, 04 Oct 2012 05:12:59 -0500

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Celne pytanie.
    > Chyba brakuje obwinienia o art.129.1.3 KW lub art.124.1, aby z automatu
    > wynikała "bezużyteczność" kluczy.
    > Dobrze mi wychodzi?

    wlasnie o to mi chodzilo.
    Brakuje mi wykazania, ze zwrot przywlaszczonego mienia nie jest
    wystarczający.

    > Skoro kwestia odszkodowania nie była dołączona do sprawy o wykroczenie,
    > wychodzi że potrzebny byłby osobny proces cywilny.

    I tak byłby potrzebny, ale wowczas moznaby sie podeprzec wykroczeniem i
    by sie sprawe cywilna załatwiło z marszu.
    Ale jak sie skopało wykroczenie, to teraz trzeba orać od początku.

    > A tam obwiniona podniesie, że poszkodowany wcale nie doświadczył
    > szkody z "uczynienia bezużytecznym" bo by o to ją obwinił.

    A niekoniecznie.
    Przeciez skazanie wcale nie jest konieczne, zeby pojsc do cywilnego.
    To pomaga ale nie jest warunkiem koniecznym
    Po prostu teraz bedzie musiał jeszcze raz udowadniac swoje od poczatku.
    Co akurat nie wydaje sie trudne, bo to chyba oczywiste, ze zwrot kluczy
    nie załatwia sprawy.
    Tyle, zeby znowu tego nie skopać, zeby sedzia nie orzekł, ze
    przywłaszczone mienie zostało zwrócone co konczy sprawe.