eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać pieniądze? › Re: Zakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać pieniądze?
  • Data: 2012-10-04 12:33:50
    Temat: Re: Zakończona sprawa karna o przywłaszczenie mienia - jak odzyskać pieniądze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Oct 2012, witek wrote:

    > I tak byłby potrzebny,

    Zaraz, o słowo "adhezyjny" już nic nie znaczy?

    Z opisów mi wynika, że byłyby możliwe dwie drogi:
    - wniosek adhezyjny (sprawa cywilna) przy okazji postępowania o wykroczenie
    - wniosek o naprawienie szkody (ograniczony z definicji do wysokości
    wykazanej szkody materialnej, co w omawianym przypadku wyczerpuje sprawę)

    Jedno i drugie "przy okazji" (sprawy o wykroczenie), ten drugi
    w razie wyroku z zawieszeniem może być "sprzężony" z warunkami
    zawieszenia (co działa lepiej niż komornik).

    Mylę się?

    > A niekoniecznie.
    > Przeciez skazanie wcale nie jest konieczne, zeby pojsc do cywilnego.

    Nie jest, to prawda.

    > Po prostu teraz bedzie musiał jeszcze raz udowadniac swoje od poczatku.
    > Co akurat nie wydaje sie trudne, bo to chyba oczywiste, ze zwrot kluczy nie
    > załatwia sprawy.

    Ale pytania dlaczego wobec tego oskarżenie było o rzecz znacznie
    mniej ważną jest nie do uniknięcia, IMVHO :)
    W końcu po coś przepis (o karalności posiadania kluczy bez uprawnienia)
    napisali.

    > Tyle, zeby znowu tego nie skopać, zeby sedzia nie orzekł, ze przywłaszczone
    > mienie zostało zwrócone co konczy sprawe.

    No tak. Całkiem jak z "kradzieżą" przy procesie o prawa autorskie.

    pzdr, Gotfryd