  • 1. Data: 2003-04-12 18:47:20
    Temat: Zakaz wyjazdu z kraju...
    Od: "ARc'chie" <a...@o...pl>

    Witam
    mam nastepujaca kwestie do rozwiazania: kolega chce wyjechac z kraju, ale
    niedawno dostal wyrok skazujacy go na 8 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata
    (wyrok nie jest jeszcze prawomocny). W czasie sprawy mial zatrzymany
    paszport, a informacje o tym dostala Straz Graniczna, jednak po wyroku
    paszport zwrocono. Od zakonczenia sprawy minal miesiac. Pan z SG powiedzial,
    ze jest szansa na uzyskanie zgody prokuratury na wyjazd. Moze ktos z
    szanownych grupowiczow orientuje sie, czy ten pan nie myli sie w swojej
    opinii, a jesli sie nie myli, to jakie kroki nalezy podjac, aby uzyskac
    zgode na wyjazd.
    Dziekuje z gory za pomoc, sprawa jest bardzo pilna

    ARc'chie

  • 2. Data: 2003-04-12 20:30:16
    Temat: Re: Zakaz wyjazdu z kraju...
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgode na wyjazd.
    > Dziekuje z gory za pomoc, sprawa jest bardzo pilna

    Zaraz, zaraz... minal miesiac a wyrok nie jest jeszcze prawomocny?
    Ktos zlozyl wniosek o uzasadnienie orzeczenia lub wniosl apelacje?

    Jezeli nic z tych rzeczy sie nie nastapilo to wyrok jest juz prawomocny.
    W przypadku gdy orzeczono kare pozbawienia wolnosci z rownoczesnym
    zawieszeniem jej wykonania nie widze za bardzo sensu utrzymania
    stosowania srodka zapobiegawczego w postaci zakazu opuszczania kraju.

    Mam watpliwosci czy jest to w ogole mozliwe. Moze ktos z grupowiczow
    je rozwieje. Chodzi o stosowanie art. 246 par 4 KPK :

    "Środki zapobiegawcze mogą być stosowane aż do chwili rozpoczęcia
    wykonania kary."

    Czy jezeli orzeczono kare p.w. z zawieszeniem jej wykonania to czy
    mozna na podstawie tego przepisu utrzymac stosowanie srodka
    zapobiegawczego do czasu uplywu okresu proby?

    Przychylam sie do wersji, ze nie.

    Konrad