  • 51. Data: 2013-02-24 19:06:47
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-24 16:57, Marek Dyjor pisze:

    > ciężko za etyczne uznać gdy ten sam nauczyciel w skzoel na etacie nie
    > potrafi nauczyć a po lekcjach za KASĘ potrafi nauczyć.

    Poucz trochę... :)
    Poucz 36-osobową klasę, w której 20% to tzw. potocznie "margines", poucz
    w szkole społecznej/prywatnej z czesnem 500zł/m, poucz na płatnym kursie
    albo studiach podyplomowych.

    > należy uznać że nie wywiązuej sie ze swoich obowiązków zawodowych.

    Poucz trochę :)

    Oświata jest dobrem/usługą, która ma swoją wartość. Kto nie jest świadom
    tej wartości - nie potrafi z niej skorzystać.

    Pozytywizm, to była boczna odnoga socjalizmu. Nie sprawdził się.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 52. Data: 2013-02-24 23:03:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-23 02:16, Mr. Misio pisze:
    > Do tego nie ma w tym nic niemoralnego ani nieetycznego. W koncu
    > nauczyciel udzielajac korepetycji dziala na korzysc ucznia, przekazuje
    > mu wiedze, poprawia jego wyniki, zwiekasza szanse na lepsza ocenę,
    > lepsze zdane egzxaminy, lepsza przyszosc. Dla ucznia jest to inwestycja.
    > Dla nauczyciela - dzialanie na korzyśc ucznia. I szkoły. Bo czyż szkole
    > nie rośnie prestiż, gdy ma mądrzejszych absolwentów?
    Gorzej jak uczniowie nieuczęszczający na korepetycje mają wyraźnie
    gorsze oceny, albo są niemal zagrożeni z danego przedmiotu. A parę
    godzin korepetycji czyni po prostu cuda :->

    Maciek

  • 53. Data: 2013-02-25 09:20:54
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.02.2013 02:02, witek pisze:

    > nudzisz.
    > nic nauczycielowi nie zrobia, bo moga mu nagwizdac. Szczegolnie jak
    > uczen ma osiemnastke.

    Art. 199?

    MJ

  • 54. Data: 2013-02-25 10:17:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-02-23 23:05, Kris pisze:
    > Mam wrażenie że nie widzisz nic złego w tym że nauczyciele udzielają LATNYCH
    korepetycji swoim uczniom.
    > Tego nie powinno się zabraniać.
    > Tego nie powinno się robić.
    To się robi tak: masz znajomego, pracującego w sąsiedniej szkole, on
    wysyła uczniów do Ciebie, Ty do niego. Wszystko jest "etycznie" :->

    Maciek

  • 55. Data: 2013-02-25 13:58:19
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-02-22 19:31, Jacek pisze:
    > Dyrektor szkoły chce wprowadzić zakaz udzielania korepetycji
    > nauczycielom szkoły uczniom tejże.
    > Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma
    > prawo taki zakaz wydać?
    > Jacek
    Zrobiła się dyskusja o etyce, a nadal nie mam poglądu, czy taki zakaz
    dyrektor ma prawo wydać, czy też nie.
    Jacek

  • 56. Data: 2013-02-25 15:08:51
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Monday, 25 February 2013 13:58:19 UTC+1, Jacek wrote:

    > Zrobiła się dyskusja o etyce, a nadal nie mam poglądu, czy taki zakaz
    > dyrektor ma prawo wydać, czy też nie.
    >
    > Jacek

    Może to zastrzec w umowie o pracę, ale tylko nowym pracownikom. Dla starych
    pracowników, jeśli chce to zrobić, to musi dać wypowiedzenie zmieniające warunki
    umowy (aneks), które (jeśli pracownik odmówi podpisania) jest traktowane jako
    rozwiązanie umowy z winy pracodawcy ze wszystkimi tego konsekwencjami (odprawa itp.)

    Oprócz tego może próbować podpinać to pod działanie pracownika na niekorzyść
    pracodawcy, ale to musiałby w sądzie pracy udowodnić, co, moim zdaniem, jest
    wątpliwe.

    AdamK

  • 57. Data: 2013-02-25 17:09:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Zrobiła się dyskusja o etyce, a nadal nie mam poglądu, czy taki zakaz
    > dyrektor ma prawo wydać, czy też nie.
    > Jacek

    toz ci na samym poczatku odpowiedzialem
    Nie.
    Ale jak sie trafi taki przypadek, to moze go podeslac do komisji etyki,
    a to sie juz moze roznie skonczyc.

  • 58. Data: 2013-02-25 17:12:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Art. 199?

    199 czego? jajek na drzewie?

  • 59. Data: 2013-02-25 20:07:10
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-22 21:13, Olgierd pisze:

    > Akurat zakaz konkurencji podczas trwania umowy o pracę jak najbardziej
    > może być za darmo. Natomiast sankcją za odmowę podpisania umowy o zakazie
    > może być -- to jest utrwalone orzecznictwo sądów -- wypowiedzenie umowy o
    > pracę.
    > Aczkolwiek w przypadku nauczyciela to może być niełatwe ;-)

    Nie rozumiem co ma tu zakaz konkurencji.
    W prawie pracy chyba cały czas chodzi o działanie na szkodę pracodawcy.
    Jeśli powstanie szkoda to można pracownika "pociągnąć" :-)
    Jeśli szkody nie ma. Nauczyciele przecież potrafią pracować w na kilku
    etatach u różnych pracodawców.

    Specjalna klauzula w umowie o zakazie konkurencji stanowczo zakazuje w
    każdym przypadku pracy u konkurencji i za taką klauzulę dostaje się
    większą kasę będącą rekompensatą również za umówiony okres "karencji" po
    odejściu z pracy. (powiedzmy przez 6 mies. nie można w tej branży pracować).

    Tutaj jeszcze przypadek dość specyficzny bo jak można korepetycjami
    zaszkodzić szkole? Jeśli wywiązuje się z obowiązków...

    Może jakoś inaczej to uzasadnić? Zbytnim spoufalaniem się z uczniami,
    niezdrową atmosferą... czy inną głupotą. :-)
    Ale gdyby douczać uczniów nie ze swojej klasy. Tych którym się
    jednocześnie nie wystawia ocen to co to komu szkodzi?

    Nie mieści mi się w głowie że nauczyciel za kasę udziela korepetycji
    swojemu uczniowi z klasy.
    Są tacy nauczyciele? :-)

  • 60. Data: 2013-02-25 20:16:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-25 20:07:10 +0100, z <z...@u...pl> said:

    > Może jakoś inaczej to uzasadnić?

    Normalni ludzie od razu czują, że to nie tak. Tzn. zostawanie za darmo
    po godzinach pracy, by pomóc niesprawnym umysłowo, za wiedzą i zgodą
    szefa placówki, jest OK. Tak samo jak - na takich samych zasadach -
    dociążanie tzw. olimpijczyków.

    Ale wzięcie pieniędzy za to, by _ten_ uczeń przeszedł dalej, jest moralnie złe.
    (nie wiem, czemu to tłumaczę)

    W odróżnieniu od zawodu prawnika, gdzie jest to kwintesenscją...
    ;>

    --
    Bydlę