  • Data: 2006-11-20 23:19:53
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:45623649.8FCC7182@gazeta.pl...

    > A windows byl legalny?

    A skąd ja to mogę wiedzieć? Może był.

    W co bardziej światłych Komendach przełożeni warunkowali zgodę na użycie
    prywatnego komputera okazaniem i przechowywaniem w Komendzie licencji na
    znajdujące się tam oprogramowanie. Różnie to rozwiązywano. Ale weź pod uwagę, że
    w połowie lat 90-tych dla wielu przełożonych zagadnienie legalności
    oprogramowania było równie odległym tematem, jak budowa reaktora atomowego. Weź
    patrz na te sprawy przez pryzmat tamtych czasów i tamtych ludzi. W owym czasie
    problemem było upilnowanie komputera przed starszymi kolegami, którzy testowali
    na nim wszystkie płytki z gazet.

    Czasem po prostu instalowano Linuksa i jakiś tam edytor. Czasem znajdowała się
    gdzieś licencja na jakiegoś W'95. Sam pracowałem na takim systemie gdzieś do
    2004 roku, bo komputer był paściasty, a legalny system za grosze kupiłem, jak
    wyprzedawano magazyn pewnej firmy komputerowej. Problem był, jak z innych
    urzędów czasem przynosili jakieś pliki i się okazywało, że pospolitego Worda nie
    ma czym odczytać. No ale to działało. W końcu większość tych komputerów robi za
    trochę inteligentniejsze maszyny do pisania. W'95 spokojnie się w tej roli
    sprawdzał. Z czasem zaczęły się problemy ze sterownikami, bo co rusz się
    okazywało, ze coś nie chce działać.