  • Data: 2006-11-20 22:53:54
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sango" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:48f95$45622e50$540a98fd$18590@news.chello.pl...

    > gdyby podobne odkrycie mialo miejsce w prywatnej firmie skonczylo
    > by sie postawieniem zarzutow i sprawa w sadzie. gdyby to byly prywatne
    > komputery pracownikow to pewnie zrobiono by nalot na mieszkania.
    > wydaje sie, ze w tym przypadku ktos po prostu podjal uchylajacą prawo
    > uznaniowa decyzje, ze nikomu ma nie spasc wlos z glowy - ciekawe,
    > ze organizacje ochrony praw autorskich w tym przypadku nie protestowaly.
    > i tyle. oczywiscie sprawa wkrotce pewnie sie przedawni wiec nie mamy
    > o czym wlasciwie dyskutowac ... :-)

    Nie potrafię Ci powiedzieć, jak się skończyła ta sprawa, bo nie wiem. Nie
    wykluczone, że biorąc pod uwagę okoliczności zdarzenia uprawniony do złożenia
    wniosku o ściganie odmówił jego złożenia. Czemu, to juz jego sprawa. Obowiązku
    takiego nie ma.

    Poza tym mam pewne wątpliwości, czy w tym wypadku doszło do przestępstwa -
    opierając się na dostępnych informacjach, bo nie znam faktów. To jest program
    sherwarowy, a zatem w wypadku ujawnienia przekroczenia terminu jego używania w
    tym charakterze - moim zdaniem - sprawa ma raczej charakter cywilny, a nie
    karny. Naruszono po prostu umowę i tyle. Też nieładnie, ale mimo wszystko
    lepiej.