  • Data: 2006-11-20 10:08:57
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 07:24:19 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nawet zakładając, że ktoś kopiuje i handluje na giełdzie nielegalnymi
    > kopiami, to dlaczego przeszukanie w miejscu zamieszkania ma być sprawą
    > "nie cierpiąca zwłoki"? Nagle dostali cynk od "troskliwego obywatela" i
    > musieli od razu zrobić nalot?

    Pytanie czy tego dnia oprócz jego przetrzepali kogoś innego ?
    Jedno jest pewne: policja nie idzie w ciemno i tyle, bynajmniej w tego typu
    sprawach.

    > Jak ktoś uprawia taki proceder, to jedyne, co może spowodować zwłoka
    > konieczna na uzyskanie nakazu, to naprodukowanie większej liczby kopii,
    > czyli dodatkowe pogrzebanie się sprawcy ;)

    Słyszałem w prawniczych gremiach, że policjanci często stosują metodykę na
    tzw. blachę, lub próbują (jeśli trafią na cwaniaka), a dopiero w
    regulaminowym terminie otrzymują nakaz. Z tym ostatnim nigdy nie mają
    problemu, nawet przy założeniu, że przeszukanie niczego nie wykazało.

    > No, chyba że ma wtykę na komendzie, która go może uprzedzić, ale to już
    > wewnętrzny problem policji.

    Wychodzimy poza sferę tematu i to mocno ;)

    > Dlatego IMHO w takich przypadkach ten paragraf nie ma zastosowania. Ma
    > zastosowanie, jeśli np. ktoś kogoś morduje albo gwałci.
    > [ciach]

    Jesteś tego pewien ?

    > No, co takiego mówi?
    > Bo ja sam mam jedną partycję zaszyfrowaną. Nie 500GB, bo dysk mój ma
    > tylko 80GB ;)

    Czy ty przyznajesz się do codziennego czyszczenia pustych partycji na
    dysku, szyfrujesz 500GB danych na innych partycjach oprócz partycji C,
    używasz softu opartego na PGP, kupujesz w promocji 500 sztuk czystych płyt
    DVD tylko po to, aby w dowolnej chwili móc zrobić sobie kopię zapasową
    systemu legalnym programem, kasujesz cookies i historię odwiedzanych stron
    ? Bez urazy, ale takie działania są zbędne nawet przed wścipskimi
    współmieszkańcami. Wystrczy prosta metoda hasła na wygaszacz oraz bios przy
    ponownym restarcie i po kłopocie.

    > I to bez konkretniej przyczyny - zwyczajnie bawiłem się konfiguracją,
    > znalazłem taką opcję, a potem już nie chciało mi się zmieniać. A że przy
    > okazji zaszyfrowane są moje tłumaczenia dla klientów, to tylko dodatkowy
    > bonus :)

    Nie widzę związku z tematem Andrzeju.
    Zauważ gość wchodzi na forum i histerycznie wypytuje co może zrobić i co go
    w konsekwencji wykrycia nielegalnego softu czeka. Buźki dodawane do każdego
    zdania, twierdzącego zdania "dysk był pusty" stawia jego cały opis w
    dwuznacznej sytuacji.

    > Jasne. Niewinni nie mają nic do ukrycia, więc jak ktoś coś ukrywa, to
    > jest winny?

    Jasne, do każdego niewinnego człowieka policja wchodzi do domu, robi
    przeszukanie i rekwiruje komputer :)

    No chyba, że to byli przebierańcy, albo faktycznie pomylili nr drzwi
    mieszkania :)

    > Typowe myślenie funkcjonariusza CzeKa...

    Nie znam człowieka :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,