    From: "mirekk" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Date: Sun, 19 Nov 2006 22:53:26 +0100

    > Było to już jakiś czas temu&#8230;.
    > Mili Panowie zapukali i mama przez nieuwagę ich wpuściła. Zapytali gdzie
    > stoi
    > komputer i do niego podeszli.

    Do mnie mili Panowie weszli w całkowicie innej sprawie, zobaczyli komputer
    (laptop) i od razu zainteresowali się nim. Nie pytali co tam jest choć
    mówiłem, ze to wszystko co na nim mam jest legalne i mogę pokazać im
    oryginalne płyty instalacyjne. Zabrali kompa za pokwitowaniem, a w
    późniejszym czasie otrzymałem pismo, ze oddali do biegłego informatyka w
    celu sprawdzenia legalności oprogramowania. Po 3-ch miesiącach oddali sprawę
    do prokuratora, a ten postawił mi zarzut posiadania pirackiego
    oprogramowania, po wizycie w prokuraturze i złożeniu wyjaśnień, ze to co
    napisał biegły jest bzdurą Pani prokurator wysłała do mnie policje w celu
    spisania płyt instalacyjnych jakie mam w domu. Okazało się, że na wszystkie
    programy wskazane przez jaśnie pana biegłego jako pirackie mam oryginalne
    płyty instalacyjne wraz z fakturami. Prokuratura umorzyła śledztwo po czym
    zostałem wezwany po odbiór komputera na posterunek policji. Przy odbiorze
    okazało się po rozpakowaniu paczki jaką otrzymali od "biegłego", że komputer
    jest uszkodzony, co zostało spisane na odpowiednim formularzu.
    Nadmienić tylko muszę, że nie dałem im tylko zasilacza i to pewnie było
    przyczyną zniszczenia komputera:)
    Pan biegły chciał wyjąć twardy dysk i włożyć jak mniemam do innego
    komputera, (nie wiedział nawet jak do HD dostać się) i robił to przy pomocy
    młotka i mesla:) w rezultacie rozwalił HD i obudowę.

    pozdrawiam mk