    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadatek a Zaliczka
    Date: Mon, 27 Oct 2003 03:54:34 +0100

    On Sun, 26 Oct 2003, WaLdI wrote:
    [...]
    >+ Pozostalem w reku z kwitkiem w rodzaju:
    >+ Data, imie nazwisko, Kwietuje przyjecie zaliczki na zakup auta....
    [...]
    >+ Moge mu sobie tłumaczyc ze myli zaliczke z zadatkiem ale
    >+ jak grochem o sciane - nic do niego nie dociera.

    Spróbuj jeszcze tędy:
    http://tinyurl.com/si3c
    - pełny link:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=zaliczka%20zadat
    ek&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=*.prawo&as_drrb=b&as_
    mind=12&as_minm=5&as_miny=1998&as_maxd=27&as_maxm=10
    &as_maxy=2003&lr=&num=100&hl=pl

    Moje dywagacje są już w tym wątku, trochę mnie zastanawia
    fakt poruszany przez kogoś że "istnieje domniemanie zadatku",
    bo nie rozumiem źródła tego domniemania (jakby kto jakiś link
    zapodał to może nie zaszkodzi, bo jeśli to tylko dywagacja
    ale za to SN :) - to może mieć pewne znaczenie :)).
    Oczywiście znajdziesz tam posty od "zwrot należy się
    w pełnej wysokości" do "zwrot się nie należy".

    >+ Do opisu zadatku doszedlem w 394 KC ale nie moge znalezc opisu zaliczki

    Zajrzyj tam gdzie proponowałem :) - przy umowie zlecenia.

    I *IMO* ty właśnie *zleciłeś* sprowadzenie samochodu.
    Jeśli sprowadzający potrafi ci wyliczyć koszty sprowadzenia
    wyższe niż twoja zaliczka (a IMO potrafi - wystarczy jak
    policzy koszty dowozu "do siebie" *i* "z powrotem" [a co,
    skoro chcesz go wytentegować to ci odda pięknym za nadobne,
    z tym że musi te koszty IMO *ponieść* a nie tylko wykazać !]
    *lub* koszt "wystawiania samochodu mało sprzedawalnego"
    przez pół roku... z amortyzacją miejsca wystawowego
    włącznie...:>).

    Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego *zaliczka* na *zlecenie*
    miałaby być *zadatkiem* ? A "na pokrycie kosztów", tak
    jak KC stanowi ?

    >+ Czy ktos ma jakies linki albo zrodlo zebym mogl mu to przedstawic?

    ...ja w szczególności jak ujrzę odpowiedź na moje pytanie to
    też będę wdzięczny :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nieprawnik; oczywiście to również oznacza że nie prawnik ;))