    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadatek a Zaliczka
    Date: Sun, 26 Oct 2003 13:42:49 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "WaLdI" <waldi_korekantyspamowy_@info2_itukorek_.pl> napisał w
    wiadomości news:bngduu$bq6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > wplacilem ostatnio zaliczke na samochód osobie prywatnej.
    > Niestety dla niego, znalazlem oferte duzo korzystniejsza i zaopatrzylem
    sie
    > w autko
    > w innym miejscu.
    >
    > Pozostalem w reku z kwitkiem w rodzaju:
    > Data, imie nazwisko, Kwietuje przyjecie zaliczki na zakup auta....
    >
    > Tlumacze mu teraz ze chcialbym kaske z powrotem a on na upartego leci ze
    nie
    > musi mi oddawac. Moge mu sobie tłumaczyc ze myli zaliczke z zadatkiem ale
> [...]

    Obawiam sie ze kase jak najbardziej zachowac sobie moze. "Zaliczka" to nic
    innego jak "zadatek". No chyba ze co innego ustaliliscie przy zawieraniu
    umowy.
    Zrobiles go w trabe kupujac gdzie indziej. Trzeba bylo najpierw odstapic od
    umowy, odebrac zaliczke a pozniej kupic samochod od kogo innego. Oczywiscie
    jesli on nie wie ze kupiles juz samochod mozesz to zrobic i teraz. Pytanie
    tylko czy zgodzi sie odstapic od umowy...