  • 1. Data: 2006-05-13 07:32:21
    Temat: Zachówek
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Jest 3 córki. Rodzice przepisali cały dom w tajemnicy przede mną na jedną z
    nich (oczywiście nie na moją żonę). Czy w takim przypadku należy się
    zachówek dla pozostałych 2 sióstr? Jeśli się należy, to czy moja żona może
    samodzielnie zrzec się prawa do zachówku czy musi być też moja zgoda - mamy
    wspólnotę majątkową.

    --=olo=--

  • 2. Data: 2006-05-13 08:22:55
    Temat: Re: Zachówek
    Od: "SQ|wysyn" <sq|wysyn@sq|wysyn.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jest 3 córki. Rodzice przepisali cały dom w tajemnicy przede mną na jedną
    > nich (oczywiście nie na moją żonę).

    Istotą testamentu jest zachowanie jego ustaleń w tajemnicy do momentu
    otwarcia.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2006-05-13 08:34:18
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Istot? testamentu jest zachowanie jego ustaleń w tajemnicy do momentu
    > otwarcia.

    Ale jemu raczej chodziło o "teraźniejszą" darowizne.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-05-13 08:49:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zachówek dla pozostałych 2 sióstr? Jeśli się należy, to czy moja żona może
    > samodzielnie zrzec się prawa do zachówku czy musi być też moja zgoda -

    Po pierwsze to naucz sie pisac po polsku. Po drugie jeśli rodzice przepisali
    dom jednej ze swoich córek (np. darowali) to innym nic do tego, bo rodzice
    maja prawo do pełnego dysponowania swoim majatkiem i nikomu nie muszą się z
    tego spowiadać. Pozostałe rodzeństwo nie ma podstaw do zachowku, bo zachowek
    odnosi sie do dziedziczenia testamentowego gdy rodzice już nie zyją, a z
    twojego postu nie wynika, że nie żyją.

  • 5. Data: 2006-05-13 08:51:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się zachówek dla pozostałych 2 sióstr? Jeśli się należy, to czy moja
    > żona może samodzielnie zrzec się prawa do zachówku czy musi być też

    Dokąd rodzice żyją, to z posiadanym przez siebie majątkiem mogą robić
    co tylko sobie życzą. Zgoda potencjalnych spadkobierców, albo ich
    współmałżonków nie jest konieczna.

  • 6. Data: 2006-05-13 08:54:08
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Istotą testamentu jest zachowanie jego ustaleń w tajemnicy do momentu
    > otwarcia.

    To nie jest testament - teściowie żyją i po prostu przepisali cały dom i jak
    to jest wtedy z tym zachówkiem?

    --=olo=--

  • 7. Data: 2006-05-13 08:54:28
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jemu raczej chodziło o "teraźniejszą" darowizne.

    dokładnie tak :-)

    --=olo=--

  • 8. Data: 2006-05-13 08:57:49
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    zachowek
    > odnosi sie do dziedziczenia testamentowego gdy rodzice już nie zyją, a z

    a gdzie nie jest po polsku napisane?

    a co do pozostałej części to dzięki za wyjaśnienie :-)

    --=olo=--

  • 9. Data: 2006-05-13 11:35:50
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > a gdzie nie jest po polsku napisane?

    ZACH_Ó_WEK <--- tu jest nie po polsku napisane.

  • 10. Data: 2006-05-13 11:58:18
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Boombastic pisze:

    [..]
> [...]
    > odnosi sie do dziedziczenia testamentowego gdy rodzice już nie zyją, a z

    W przypadku dziedziczenia ustawowego zachowek takze przysluguje i oczywiscie
    po smierci rodzicow rodzenstwo bedzie mialo do niego prawo.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov