    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zachówek
    Date: Sat, 13 May 2006 10:49:58 +0200

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:e441t1$1bo$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Jest 3 córki. Rodzice przepisali cały dom w tajemnicy przede mną na jedną
    > nich (oczywiście nie na moją żonę). Czy w takim przypadku należy się
    > zachówek dla pozostałych 2 sióstr? Jeśli się należy, to czy moja żona może
    > samodzielnie zrzec się prawa do zachówku czy musi być też moja zgoda -
    > mamy
    > wspólnotę majątkową.

    Po pierwsze to naucz sie pisac po polsku. Po drugie jeśli rodzice przepisali
    dom jednej ze swoich córek (np. darowali) to innym nic do tego, bo rodzice
    maja prawo do pełnego dysponowania swoim majatkiem i nikomu nie muszą się z
    tego spowiadać. Pozostałe rodzeństwo nie ma podstaw do zachowku, bo zachowek
    odnosi sie do dziedziczenia testamentowego gdy rodzice już nie zyją, a z
    twojego postu nie wynika, że nie żyją.