  • 11. Data: 2006-05-13 12:49:29
    Temat: Re: Zachówek
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    --=olo=-- napisał(a):

    > przepisali
    > zachowek
    >
    > a gdzie nie jest po polsku napisane?

    Napisales: JEST 3 corki. Po polsku pisze sie: SĄ 3 corki.

    > a co do pozostałej części to dzięki za wyjaśnienie :-)

    A co do pozostalej czesci, to sie nie dziwie, ze tesciowie przepisali
    majatek w tajemnicy przed Toba. Jak sie ma takiego ziecia, co za zycia
    tesciow siega po cudze....
    A.

  • 12. Data: 2006-05-13 13:09:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    W przypadku dziedziczenia ustawowego zachowek takze przysluguje i oczywiscie
    po smierci rodzicow rodzenstwo bedzie mialo do niego prawo.

    Niby komu przysługuje?

  • 13. Data: 2006-05-13 13:28:26
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Boombastic pisze:

    > W przypadku dziedziczenia ustawowego zachowek takze przysluguje i oczywiscie
    > po smierci rodzicow rodzenstwo bedzie mialo do niego prawo.

    > Niby komu przysługuje?

    Pozostalym spadkobiercom ustawowym, ktorzy nie utrzymali nic albo niewiele
    wskutek uszczuplenia substratu zachowku.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 14. Data: 2006-05-13 13:47:19
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Boombastic wrote:

> [...]
    > odnosi sie do dziedziczenia testamentowego gdy rodzice już nie zyją, a z

    Ale chrzanisz.

  • 15. Data: 2006-05-13 13:50:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    --=olo=-- wrote:
    > Witam
    > Jest 3 córki. Rodzice przepisali cały dom w tajemnicy przede mną na jedną z
    > nich (oczywiście nie na moją żonę). Czy w takim przypadku należy się
    > zachówek dla pozostałych 2 sióstr? Jeśli się należy, to czy moja żona może
    > samodzielnie zrzec się prawa do zachówku czy musi być też moja zgoda - mamy
    > wspólnotę majątkową.

    Zachowek będzie się należał dopiero w chwili śmierci rodziców. Do tego
    czasu nic nikomu sie nie nalezy, a darowanie domu jest decyzja rodzicow.
    Każda ze stron będzie się wówczas mogła domagać od siostry zachowku.
    Poniewaz zachowek nalezy sie twojej zonie, a nie tobie, to nie masz nic
    do gadania.

  • 16. Data: 2006-05-13 13:50:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "roburkov" <r...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    Boombastic pisze:

    Pozostalym spadkobiercom ustawowym, ktorzy nie utrzymali nic albo niewiele
    wskutek uszczuplenia substratu zachowku.

    Nie ma testamentu to i nie ma substratu

  • 17. Data: 2006-05-13 13:58:59
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Maluch pisze:

    [..]
    > Pozostalym spadkobiercom ustawowym, ktorzy nie utrzymali nic albo niewiele
    > wskutek uszczuplenia substratu zachowku.

    > Nie ma testamentu to i nie ma substratu

    Ciekawe. Kiedy uchylono przepisy o doliczaniu darowizn?

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 18. Data: 2006-05-13 14:05:51
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "roburkov" <r...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości

    [..]
    > Pozostalym spadkobiercom ustawowym, ktorzy nie utrzymali nic albo niewiele
    > wskutek uszczuplenia substratu zachowku.

    > Nie ma testamentu to i nie ma substratu

    >Ciekawe. Kiedy uchylono przepisy o doliczaniu >darowizn?

    Odnosiłem się do postu Boomba, który(a) pisze, że przy dziedziczeniu
    ustawowym jest zachowek

  • 19. Data: 2006-05-13 14:08:06
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Maluch pisze:

    > Odnosiłem się do postu Boomba, który(a) pisze, że przy dziedziczeniu
    > ustawowym jest zachowek

    To ja pisze, ze przy dziedziczeniu ustawowym jest zachowek, zas Boomb
    zwalcza te teze:P

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 20. Data: 2006-05-13 14:13:49
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    >To ja pisze, ze przy dziedziczeniu ustawowym jest >zachowek, zas Boomb
    >zwalcza te teze:P

    Faktycznie to Ty tak twierdzisz. Również i ja zwalczam taką tezę
    Maluch