  • 1. Data: 2004-03-06 15:15:36
    Temat: Zabezpieczenie umowy.
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Pytanie teoretyczne :> :
    Załóżmy , że zamierzam pożyczyć innej osobie około 50000zł na pół roku z
    oprocentowaniem 800%(czyli po pół roku zwraca mi 200000) zabezpieczeniem ma
    być kamienica(warta około 600000zł).
    Jestem niemal pewny że osoba ta nie będzie w stanie mnie spłacić , ale osoba
    ta stoi pod murem i pieniądze są jej pilnie potrzebne(np: na operację żony),
    więc zamierzam to wykorzystać.
    Pytanie czy jest to bezpieczne , czy osoba ta może się jakoś "wymigać" od
    zobowiązań???

    Ja to widzę tak : jezeli ta osoba nie będzie mnie wstanie spłacić to
    przejmuje kamienicę , jezeli będzie wstanie spałacić to też dobrze bo
    zarobie 150000zł :).Dobrze myśle??

    Pozdr.

  • 2. Data: 2004-03-06 15:24:49
    Temat: Re: Zabezpieczenie umowy.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:15:36 +0100, na pl.soc.prawo, Feanor napisał(a):

> [...]
    >
    > Ja to widzę tak : jezeli ta osoba nie będzie mnie wstanie spłacić to
    > przejmuje kamienicę , jezeli będzie wstanie spałacić to też dobrze bo

    Myslisz może i dobrze *dla siebie*.
    Ale poczytaj sobie przepisy o *Lichwie*. Gdzie - sam sobie poszukaj.
    Nie wiem jak inni ale ja nie starm się pomagać osobom chcącym skorzystać z
    czyjegoś nieszczęscia.

    nie pozdrawiam
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-06 15:26:13
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > i idę siedzieć za lichwę...

    Nie bardzo rozumiem , mam siedzieć za to że komuś pożyczyłem pieniądze.
    Załózmy jeszcze , ze to ta osoba sama prosiła(wręcz błagała) zebym pożyczył
    pieniądze. Była zupełnie świadoma tego co podpisuje, umowa była sformułowana
    jasno i precyzyjnie , bez żadnych kruczków.

    I proszę się nie podniecać ,jak mówiłem pytanie jest teoretyczne:)

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-03-06 15:30:54
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Feanor wrote:
    > Ja to widzę tak : jezeli ta osoba nie będzie mnie wstanie spłacić to
    > przejmuje kamienicę , jezeli będzie wstanie spałacić to też dobrze bo
    > zarobie 150000zł :).Dobrze myśle??

    i idę siedzieć za lichwę...

    KG

  • 5. Data: 2004-03-06 15:30:59
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Myslisz może i dobrze *dla siebie*.
    Oczywiście , myśle tylko i wyłącznie o sobie.
    > Ale poczytaj sobie przepisy o *Lichwie*. Gdzie - sam sobie poszukaj.

    Znalazłem tylko jakieś prace licencjackie "PROBLEM LICHWY A JUDAIZM"

    > Nie wiem jak inni ale ja nie starm się pomagać osobom chcącym skorzystać z
    > czyjegoś nieszczęscia.

    Czyli mogę powiedzieć tej osobie , że jego żona ma iść do piachu bo ja nie
    mogę pozyczyć pieniędzy na lichwiarski procent , trudno.

    >nie pozdrawiam

    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-03-06 15:32:51
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Oki już znalazłem , dziękuje za pomoc.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2004-03-06 15:39:03
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > To zamiast pożyczać na *lichwiarski* procent od razu spisz umowę o kupnie
    > kamienicy. Wtedy dla wszystkich wszystko będzie jasne. I nie będziesz
    > musiał iść siedzieć.
    Czy kupno owej kamienicy za znaczenie zanizoną cene np:100000 też podchodzi
    pod lichwę?

    Pozdr.

  • 8. Data: 2004-03-06 15:40:03
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:30:59 +0100, na pl.soc.prawo, Feanor napisał(a):

> [...]

    To zamiast pożyczać na *lichwiarski* procent od razu spisz umowę o kupnie
    kamienicy. Wtedy dla wszystkich wszystko będzie jasne. I nie będziesz
    Experience is that marvellous thing that enables you recognise a mistake
    when you make it again.

  • 9. Data: 2004-03-06 15:43:46
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > To zamiast pożyczać na *lichwiarski* procent od razu spisz umowę o kupnie
    > kamienicy. Wtedy dla wszystkich wszystko będzie jasne. I nie będziesz
    > musiał iść siedzieć.
    Acha jeszcze jedno pytanie
    Czy umowa jest na lichwiarski procent jest ważna ??
    Rozumiem że grozi mi odpowiedzialnosć od 3mies do 5lat , ale czy mimo to
    przejmę kamienicę , czy umowa w taki przypadku traci ważnosć i przepadają
    moje pieniądze?

    Pozdr.

  • 10. Data: 2004-03-06 15:52:42
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:43:46 +0100, na pl.soc.prawo, Feanor napisał(a):

> [...]
    > przejmę kamienicę , czy umowa w taki przypadku traci ważnosć i przepadają

    IMO umowa traci ważność ( chodzi o lichwiarski procent ).
    Przy kupnie - o cenie decyduje wola obojga stron. Jedynie US może
    zakwestionować cenę i pobrać PCC od wartości rynkowej. Natomiast umowa jest
    niepodważalna.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    It is not the failure of others to appreciate your abilities that should
    trouble you, but rather your inability to appreciate theirs.