  • 21. Data: 2019-12-16 17:51:51
    Temat: Re: Za ujawnianie prawdy można trafić do więzienia
    Od: m...@g...com

    Somnambulizm psychiczny to dopiero choroba, sprobuj takiego obudzic to cie jeszcze
    POgryzie bo przebudzenie boli:
    https://strefa44.pl/anthony-de-mello-o-przebudzeniu/
    "Ludzie najczęściej śpią, nie zdając sobie z tego sprawy. Rodzą się pogrążeni we
    śnie. Żyją, śniąc. Nie budząc się, zawierają małżeństwa. Płodzą dzieci we śnie i
    umierają, nie budząc się ani razu..."
    ---
    Kasta Snietych Karpi ;P

  • 22. Data: 2019-12-16 17:54:58
    Od: m...@g...com

    Kasta Snietych Karpi ;P
    ---
    Ida swieta...zjemy je na drugie snia-danie ;)))

  • 23. Data: 2019-12-16 18:42:31
    Od: Kviat

    W dniu 16.12.2019 o 15:33, A. Filip pisze:

    > Np. Po to żeby wysoki sąd nie musiał oglądać zmarłego osobiście?
    >
    > Działanie w "dobrej wierze" nie jest wykluczone ale IMHO jakoś to nie jest
    > najbardziej narzucające się wyjaśnienie w przypadku _kompetentnego_
    > prawnika/prawniczki, no chyba że to wysoka kompetencja w "plausible
    > deniability". Wiec albo wal po konkretach albo jej reputacji
    > "o której mówić publicznie nie wolno" nie wkopuj głębiej IMHO.

    A to nie jest tak, że przy niektórych sprawach powołuje się kuratora,
    nawet osoby zmarłej (bo ta akurat jest znana), ponieważ np. nie wiadomo
    czy ta zmarła osoba ma czy nie ma spadkobierców? I wtedy taki kurator
    nie tyle co pilnuje (ma pilnować...) spraw osoby zmarłej, co
    zabezpieczyć ewentualne interesy prawdopodobnych spadkobierców, którzy
    są nieujawnieni?

    No i w związku z tym, czy do obowiązków takiego kuratora nie należy
    również prowadzenie czynności zmierzających do znalezienia tych
    spadkobierców (lub wykluczenia ich istnienia)?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2019-12-16 19:40:08
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > również prowadzenie czynności zmierzających do znalezienia tych
    > spadkobierców (lub wykluczenia ich istnienia)?

    Na korzyść prawniczki domniemał wysoki sąd. My nie musimy o ile
    "starannie dobieramy słowa" albo stosujemy się do zasady jeszcze z
    czasów komuny "Myślisz, nie mów (publicznie). ...".

    Ja z wysoką kastą osiągnąłem etap że w takich sprawach wyrok sądu jest
    znaczący ale nie decydujący dla mojej opinii bez wyjaśnień *dlaczego*
    sąd tak zdecydował. Ktoś się tu rzuci z konkretną odpowiedzią na
    pytanie DLACZEGO w tej konkretnej sprawie a nie tylko "gdybologią ogólną"?

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2019-12-16 20:48:56
    Od: grzech <g...@g...com>

> [...]
    > również prowadzenie czynności zmierzających do znalezienia tych
    > spadkobierców (lub wykluczenia ich istnienia)?

    Jednak są ludzie którzy mają trochę pojęcia. Szkoda, że tak ich mało.
    W prawie spadkowym powołuje się kuratorów i nie jest to żadna tajemnica.
    Nie znam dokładnie szczegółów tej sprawy, ale z kontekstu wynika, że nie
    było dokumentów poświadczających zgon. W tej sytuacji osoba prawnie żyje.
    Druga sprawa to Śpiewak pomówił adwokatkę o przejęcie kamienicy (lub jej
    części) na własność. Z informacji które są dostępne wynika, że
    postępowanie jeszcze się nie zakończyło w związku z tym nie miała
    możliwości przejąć kamienicy na własność. Mogła być kuratorem osoby o
    której miejscu pobytu lub zgonu nic nie jest wiadome. Art. 144 § 1 KPC i
    inne się kłania. Nadzór kuratorski to nie przejęcie na własność.
    Szkoda, że nie jest znane uzasadnienie. Ono by wiele wyjaśniło.

  • 26. Data: 2019-12-16 22:50:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 20:48, grzech pisze:

> [...]
    > inne się kłania. Nadzór kuratorski to nie przejęcie na własność.
    > Szkoda, że nie jest znane uzasadnienie. Ono by wiele wyjaśniło.

    ano, wyszłyby na jaw grzeszki nadzwyczajnej kasty, do czego nadzwyczajna
    kasta nie mogła dopuścić

    twierdzenie, że Śpiewak pomówił mecenaskę wymaga dowodów, a te również
    są utajnione, mroczny klimat jak u Kafki, z danych publicznie dostępnych
    brakuje na to dowodów, a wypowiedzi Śpiewaka są ogólnie dostępne

  • 27. Data: 2019-12-17 09:20:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-16 o 15:22, grzech pisze:

    >  Jaja sobie robisz, czy na poważnie pytasz? Po co ustanawia się kuratora?

    Na pewno nie po to, aby reprezentował osobę nieżyjącą.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2019-12-17 09:25:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-16 o 20:48, grzech pisze:

    > Nie znam dokładnie szczegółów tej sprawy, ale z kontekstu wynika, że nie
    > było dokumentów poświadczających zgon. W tej sytuacji osoba prawnie żyje.

    A zadaniem kuratora jest odnalezienie jej. Górnikowska nie dość, że tego
    nie zrobiła, co zrobił w ciągu 3 miesięcy wynajęty przez inną stronę
    archiwista, to jeszcze przez wiele miesięcy po ujawnieniu tego faktu, że
    osoba, którą reprezentuje, nie żyje, Górnikowska reprezentowała jego
    interesy, mimo że już nie powinna - tako rzecze Jan Śpiewak.

> [...]
    > inne się kłania. Nadzór kuratorski to nie przejęcie na własność.
    > Szkoda, że nie jest znane uzasadnienie. Ono by wiele wyjaśniło.

    Tak, zamiast powiedzieć "Górnikowska przejęła" powinien powiedzieć
    "Górnikowska, w imieniu nieżyjącego 118-letniego pana Piekary przejęła".
    Wówczas byłoby ok, a tak sąd wykorzystał użycie mowy potocznej i dosolił
    karę, aby nikt kaście więcej nie podskakiwał.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-12-17 09:38:58
    Od: Kviat

> [...]
    > inne się kłania. Nadzór kuratorski to nie przejęcie na własność.
    > Szkoda, że nie jest znane uzasadnienie. Ono by wiele wyjaśniło.

    Tutaj ktoś zebrał to do kupy:
    https://oko.press/sprawa-spiewaka-piec-odpowiedzi/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2019-12-17 10:49:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i słusznie, brak dokumentu poświadczającego zgon Marii i Jezusa.
    A nawet tych wielu, co jechali Titanikiem.

    -----