eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZUS wszczął 2 postępowania wyjaśniające wobec pracodawcy ... co dalej › Re: ZUS wszczął 2 postępowania wyjaśniające wobec pracodawcy ... co dalej
  • Data: 2018-08-30 13:34:51
    Temat: Re: ZUS wszczął 2 postępowania wyjaśniające wobec pracodawcy ... co dalej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-08-18 o 12:17, Tomaszek pisze:

    > 1. Coś muszę / powinienem zrobić?

    Zacząć sie umiarkowanie cieszyć.

    > 2. Głośno myślę: kwoty, które ZUS kwestionuje ujawnia się w zeznaniu
    > PIT37 do US. Skoro się nie zgadzają to znaczy, że czeka mojego
    > pracodawcę korekta PIT-11, a więc mnie korekta PIT37? Z drugiej strony
    > zwroty podatku już otrzymałem, więc w US wygląda, że wszystko jest OK?
    > Kwoty zwrotów z podatku są mniej więcej takie same, różnice kilka
    > złotych (pracowałem tam kilka lat)

    Jak zmienią PIT-11, to skorygujesz PIT-37 i tyle. Ale ja sądzę, że jeśli
    będą jakiekolwiek korekty, to w bieżącym roku.

    > 3. Mogłem się jakoś dowiedzieć tego, że pracodawca źle coś odprowadza?
    > (cyrk z ZUS mają na własne życzenie, nie doniosłem na nich bo o niczym
    > nie wiedziałem) Uczciwie przyznaję, że wcale mnie to nie interesowało aż
    > do otrzymania tego listu:) Wypłata się zgadzała i była na czas to
    > człowiek nie wnikał:)

    Nie masz obowiązku tego weryfikować, dokąd kwota netto Tobie wypłacana
    się zgadza z zeznaniem.

    > 4. Co grozi mojemu pracodawcy? ("może nie kara śmierci, ale chociaż
    > dożywocie" :)

    Obowiazek wyrównania rozbieżności z odsetkami. W tyhm problem właśnie,
    że jak go złapią, to po prostu zapłaci.

    > 5. ZUS będzie mnie informował dalej o tym co będzie się działo w tej
    > sprawie? (ma w zwyczaju to robić? - macie jakieś doświadczenia w tym
    > temacie? )

    Jesteś stroną postępowania. Dostaniesz co najmniej informację o sposobie
    zakończenia