    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS próbuje okraść moich rodziców - need help
    Date: Mon, 27 Jun 2005 16:55:06 +0200

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:d9oag1$m0f$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W/g interpretacji P.Wektora, należałoby doliczyć też dochód
    uzyskany od
    > początku roku do chwili uzyskania prawa do zasiłku tj. do sierpnia
    2004
    > roku.

    Nigdy i nigdzie nie napisałam, że należy doliczać "dochód uzyskany od
    początku roku do chwili uzyskania prawa do zasiłku tj. do sierpnia
    2004 roku".

    Wlicza się tylko dochody uzyskane fizycznie (tzn. uwzględnia się datę
    wypłaty) w okresie rozliczeniowym lub od daty nabycia prawa do
    świadczenia przedemerytalnego do końca okresu rozliczeniowego.
    Pierwszy, pełny okres rozliczeniowy jest 7-miesięczny, od 01.08.2004
    do 28.02.2005.

    Prawdopodobnie nie uwzględnia się też dochodów wypłaconych już w
    okresie pobierania świadczenia przedemerytalnego, ale wypracowanych
    przed nabyciem do niego prawa (jak np. premia kwartalna, roczna,
    13-stka czy prowizja rozliczana z opóźnieniem).

    Ponadto uważam, że przed umieszczeniem postu z mało eleganckim tytułem
    "ZUS próbuje okraść..." należało zwrócić się do ZUS i wyjaśnić sprawę.
    Być może decyzja ZUS o zwrocie została wydana pomyłkowo, skoro
    świadczeniobiorca zawiesił pobieranie świadczenia.
    Świadczeniobiorca może to wyjaśnić tylko w ZUS.

    wa