    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS próbuje okraść moich rodziców - need help
    Date: Mon, 27 Jun 2005 09:34:32 +0200

    news:663a.00000610.42bed88f@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Mam nastepujacy problem (a raczej mój Tata): od 1.08.2004r do dn
    30.09.2004r.
    > pobierał świadczenia przedemerytalne z ZUS. Za powyższe dwa m-ce było to
    > 2016PLN. Od dnia 1.10.2004r zawiesił pobieranie powyzszych swiadczeń,
    poniewaz
    > udało mu się dostać pracę. Umowa o prace była na czas określony - 1 rok.
    > Ponieważ zarobki w ramach powyzszej umowy o pracę, do dn. 28.02.2005r
    (koniec
    > roku obrachunkowego ZUS) przekroczyły kwotę 14tys PLN, ZUS domaga się
> [...]
    JESZCZE RAZ PODKREŚLAM, ŻE ZAROBEK UZYSKANY PO ZAWIESZENIU ZASIŁKU NIE MA
    WPŁYWU NA PRAWO DO ZASIŁKU / SPRAWDZIŁAM DZISIAJ W ZUS/. SKŁADANE
    OŚWIADCZENIE O DOCHODACH DOTYCZY DOCHODÓW UZYSKANYCH PODCZAS WYPŁACANIA
    /POIERANIA/ ZASIŁKU, BY SPRAWDZIĆ, CZY NIE ZOSTAŁA PRZEKROCZONA KWOTA ,
    KTÓRA POZBAWIA LUB OBNIŻA ZASIŁEK ZA TEN OKRES W KTÓRYM POBIERAŁO SIĘ I
    DORABIAŁO JEDNOCZEŚNIE.
    W/g interpretacji P.Wektora, należałoby doliczyć też dochód uzyskany od
    początku roku do chwili uzyskania prawa do zasiłku tj. do sierpnia 2004
    roku.
    Maria