  • 1. Data: 2004-06-02 19:51:22
    Temat: ZUS - "domniemanie nieuczciwości"
    Od: Maly <m...@s...nospam.net>

    Witam.

    Mam pytanie dotyczące ZUS. Dziś w TVN jakaś pani z ZUS wypowiedziała się o
    kobietach w ciąży, że wobec nich stosuje się zasadę "...domniemania
    nieuczciwości ...". Pytanie zatem brzmi: czy w polskim prawie (bo takie -
    jak sądze stanowi podstawę działania ZUS), występuje określenie
    "domniemania nieuczciwości" lub coś w tym stylu.

    --
    Pozdrowienia
    Mały

  • 2. Data: 2004-06-02 20:03:28
    Temat: Re: ZUS - "domniemanie nieuczciwości"
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Maly" <m...@s...nospam.net> napisał w wiadomości

    nowomowa urzedników na brak podstaw prawnych .najwidoczniej ta pani jest
    bezpłodna i jedyną rzeczą jaka jej pozostała to zawiść i płodzenie
    nowych formułek

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-02 20:18:15
    Temat: Re: ZUS - "domniemanie nieuczciwości" (was: ZUS - "domniemanie nieuczciwo?ci")
    Od: Maly <m...@s...nospam.net>

    On Wed, 2 Jun 2004 22:03:28 +0200, Opix wrote:

    > nowomowa urzedników na brak podstaw prawnych .najwidoczniej ta pani jest
    > bezpłodna i jedyną rzeczą jaka jej pozostała to zawiść i płodzenie
    > nowych formułek

    No dobrze, ale w jakiś sposób jest ona osobą urzędową i twierdzenia o
    "domniemaniu nieuczciwości", które, jak sądze nijak się ma do polskiego
    prawa, powoduje, że zaczynam myśleć, że ZUS może sobie wymysleć największą
    głupotę i kierowć nią. Każdy, kto nie ma kasy na adwokata (nie chce mu się
    iść do sądu), przegrywa z ZUSem w każdej sprawie (bo przecież zgodnie z tą
    panią jest z założenia nieuczciwy - czyli każda decyzja jest odmowna).

    --
    Pozdrowienia
    Mały

  • 4. Data: 2004-06-02 20:46:48
    Temat: Re: ZUS - "domniemanie nieuczciwoúci" (was: ZUS - "domniemanie nieuczciwo?ci")
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Maly" <m...@s...nospam.net> napisał w wiadomości

    uscisle domniemanie nieuczciwosci jest pojeciem za którym kryje się
    kompetencja zus traktowania wszystkich klientów ubezpieczeń społecznych
    jako osoby pragnace wyłudzić jakieś swiadczenia .ten mechanizm jest
    poprostu mechanizmem aktywnej selekcji mniej odpornych lub mniej
    zaradnych w poruszaniu się w gaszczu przepisów jakie otacza system zus
    .poprzednio obsesyjnie wymyslono i wdrozono program kontroli zwolnień
    lekarskich -teraz zapewne wezmą się za ciężarne kobiety zwłaszcza te
    które korzystają ze swiadczeń i ponownie zaszły w trakcie świadczenia w
    ponowną ciążę. czyli że w ramach domniemania nieuczciwości kobiety te
    bedą poddawane badaniom lekarzy orzeczników którzy bedą stwierdzać że
    dana kobieta w ciąży jest i w zwiazku z tym należy się jej jakiś zakres
    swiadczeń ,Hitem było zatrudnianie kobiet w ciązy i ztym zjawiskiem
    zapwne chcą walczyć .Dodatkowo jest to kontrola ciężarnych pod wzgledem
    przestrzegania ustawy o zakazie aborcji ponieważ kobiety mogą w ramach
    ubezpieczenia zdrowotnego dokonywać turystyki aborcyjnej do innych
    krajów UE i dodatkowo obciążać NFZ ponieważ dokonanie kontroli
    zasadności wykonania zabiegu aborcyjnego poza Polską leży poza
    zasiegiem władz polskich -lekarzy chroni tajemnica zawodowa jak i brak
    obowiazku informacji i trudno bedzie udowodnić kobiecie że jako
    obywatelka RP specjalnie dokonała aborcji poza RP .A kasa będzie napewno
    wypływać - biorąc pod uwagę cenę transportu a cenę dokonania tego wraz z
    kopertówką w polsce to jest opłacalne zwłaszcza gdy zabieg zostanie
    dokonany w ramach ratowania zycia ciężarnej .i chyba tylko o to chodzi.
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 5. Data: 2004-06-02 20:50:11
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > iść do sądu), przegrywa z ZUSem w każdej sprawie (bo przecież zgodnie z tą
    > panią jest z założenia nieuczciwy - czyli każda decyzja jest odmowna).

    wstydzę się za tą panią - niestety takich facetek jest ogromna masa, która
    nieustannie zalewa małe wysepki fachowości w zusie (wiem że w to nie
    wierzycie ale są ludzie kompetentni w zusie)
    niestety przewarzają ludzie dla których jak zresztą powiedziała pani
    rzecznik podstawą prawną są wyjaśnienia Centrali ZUS

  • 6. Data: 2004-06-03 06:11:04
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > wstydzę się za tą panią - niestety takich facetek jest ogromna masa, która
    > nieustannie zalewa małe wysepki fachowości w zusie (wiem że w to nie
    > wierzycie ale są ludzie kompetentni w zusie)

    Czy jestes urzednikiem ZUS?
    Jesli tak, to milo slyszec taki glos. Im
    wiecej takich osob jak Ty, tym wieksza szansa na to,
    ze ten kraj bedzie kiedys normalny.

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-06-03 06:14:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > jak sądze stanowi podstawę działania ZUS), występuje określenie
    > "domniemania nieuczciwości" lub coś w tym stylu.

    Nie slyszalem o takim pojeciu w prawie.
    Natomiast jest to odobiciem zwyczajow panujacych
    w urzedach (nie tylko ZUS): obywatel starajacy sie o cos,
    jest z pewnoscia oszustem, wiec trzeba isc na NIE.

    Wydaje mi sie, ze mlodzi urzednicy wylamuja
    sie z tego stereotypu, ale dominuje jednak
    stare, komunistyczne, tepe "obywatelowi NIE".
    Z obywatelem trzeba walczyc. Nie wiadomo
    po co, ale trzeba z obywatelem walczyc.

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-06-03 08:13:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maly <m...@s...nospam.net> napisał:

    >kobietach w ciąży, że wobec nich stosuje się zasadę "...domniemania
    >nieuczciwości ...".
    Dodaj także, ze ta sama pani stwierdza, ze u nich (w ZUS) stosują
    własne prawo, które stanowią wytyczne od szefostwa z góry.
    Jest to kolejny przykład 'mikro państwa' z własnym ustawodawcą.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-06-03 09:49:07
    Temat: Re: ZUS - "domniemanie nieuczciwoúci"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WOJSAL wrote:

    > Czy jestes urzednikiem ZUS?
    > Jesli tak, to milo slyszec taki glos. Im
    > wiecej takich osob jak Ty, tym wieksza szansa na to,
    > ze ten kraj bedzie kiedys normalny.

    Nie dopóki ZUS w ogóle istnieje.

  • 10. Data: 2004-06-03 11:03:30
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości news:c9ms67$a3o$2@news2.ipartners.pl...

    > Nie dopóki ZUS w ogóle istnieje.

    To tez prawda. istnieje wiele niepotrzebnych
    urzedow. Jednak to juz zalezy od politykow,
    a ci wywodza sie z reguly z ... klasy urzednikow
    (nie dotyczy samoobrony - bo ci wywodza sie
    od pluga).

    WOJSAL