    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS a zawaĹ? serca
    Date: Fri, 10 Dec 2010 14:41:42 +0100

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1u6hqzprfzmdp$.1crvelri31ju$.dlg@40tude.net...

    > Zawał to nie wypadek! Bez przesady.

    > Zasiłek chorobowy za okres pobytu w szpitalu przysługuje w wysokości 70%
    > podstawy wymiaru.
    > 100% podstawy wymiaru przysługuje gdy przyczyną niezdolności do pracy jest
    > wypadek przy pracy, w drodze do pracy lub z pracy albo choroba zawodowa
    > lub
    > też przypada na okres ciąży. Obawiam się, że zawału pod wypadek, chorobę
    > zawodową, ani ciążę nie da się podciągnąć.

    I tu sie mylisz. Zawal moze byc jaknajbardziej spowodowany np. stresem w
    pracy.
    Zman taki przypadek kiedy (tyle ze w pracy ten czlowiek mial zawal) tak
    wlasnie zinterpretowano przepisy.
    Co do zasilku chorobowego - mozesz miec racje, ja mialem wypadek w pracy i
    dostawalem 100% chorobowego.
    ale usialem sprawdzic i (niestety) masz racje - chociaz tego nie rozumiem...
    Wysokość zasiłku
    Wysokość zasiłku chorobowego wynosi 80% wynagrodzenia lub przychodu
    stanowiącego podstawę jego wymiaru.

    Zasiłek chorobowy za okres pobytu w szpitalu przysługuje w wysokości 70%
    podstawy wymiaru.

    Jeżeli przyczyną niezdolności do pracy jest wypadek przy pracy, w drodze do
    pracy lub z pracy albo choroba zawodowa lub też przypada na okres ciąży, a
    także jeżeli niezdolność do pracy powstała wskutek poddania się niezbędnym
    badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów na dawców komórek, tkanek i
    narządów albo zabiegowi pobrania komórek, tkanek i narządów - zasiłek
    chorobowy przysługuje w wysokości 100% podstawy wymiaru (także za okres
    pobytu w szpitalu).