  • 1. Data: 2008-04-26 09:51:15
    Temat: ZUS a student po obronie
    Od: Ela Wołoszyńska <e...@y...pl>

    Witam,

    mam następujące pytanie. Obecnie studiuję na V roku studiów dziennych. Mam
    ubezpieczenie zdrowotne, gdyż jako osoba ucząca się do 26 roku życia jestem
    na utrzymaniu mojej mamy i ona płaci za mnie składki na to ubezpieczenie.
    Przy wykonywaniu umów - zleceń nie płacę żadnych składek do ZUS'u.

    W czerwcu planuję obronę pracy magisterskiej (czyli z automatu przestanę być
    studentką), a pracę podejmę zapewne dopiero po wakacjach, czyli
    wrzesień/październik. I stąd moje pytania:
    1. czy mogę dobrowolnie w tym czasie ubezpieczyć się zdrowotne w ZUS lub
    ewetualnie jakiejś firmie prywatnej? Chodzi o tym, bym np. w razie trafienia
    do szpitala w nagłej sprawie nie musiała płacić za usługi medyczne.

    2. czy jeśli w czasie wakacji będę podpisywała umowy zlecenia muszę płacić
    od nich składki do ZUS i jeśli tak, to jakie (rozumiem, że należy
    poinformować pracodawcę, iż nie jestem już studentką i on załatwi opłacenie
    składek)?

    pozdrawiam serdecznie
    Ela Wołoszyńska

  • 2. Data: 2008-04-26 09:54:04
    Temat: Re: ZUS a student po obronie [ort]
    Od: "|<onrad" <b...@g...com>

    Ela Wołoszyńska pisze:
    > ZUS'u.

    sorry ale mnie naduzywanie apostrofu strasznie drazni :) pisze się ZUSu
    bądź ZUS-u

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2008-04-26 10:00:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    |<onrad napisał(a):

    > sorry ale mnie naduzywanie apostrofu strasznie drazni :) pisze się ZUSu
    > bądź ZUS-u

    Jeśli już "sięczepiamy", to imho poprawne jest tylko ZUS-u.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-04-26 10:09:57
    Od: Ela Wołoszyńska <e...@y...pl>

    Masz Liwiusz rację. Faktycznie Słownik ortograficzny języka polskiego PWN
    podaje, że poprawną formą jest odmiana: ZUS-u; ZUS-ie itd. :-)

    Niemniej nie zmienia to treści merytorycznej mojej wiadomości :-)

    pozdrawiam
    Ela

    --
    Ela Wołoszyńska
    GG: 2250311

  • 5. Data: 2008-04-26 11:32:07
    Temat: Re: ZUS a student po obronie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.04.2008 Ela Wołoszyńska <e...@y...pl> napisał/a:
    > 1. czy mogę dobrowolnie w tym czasie ubezpieczyć się zdrowotne w ZUS lub
    > ewetualnie jakiejś firmie prywatnej? Chodzi o tym, bym np. w razie trafienia
    > do szpitala w nagłej sprawie nie musiała płacić za usługi medyczne.

    W ZUS można opłacać składkę zdrowotną 'z ręki'. Coś około 200 zł/mc.

> [...]
    > od nich składki do ZUS i jeśli tak, to jakie (rozumiem, że należy
    > poinformować pracodawcę, iż nie jestem już studentką i on załatwi opłacenie

    Nie pracodawcę, tylko zleceniodawcę. Poinformować. On będzie płacił, Tobie
    będzie potrącał. Stawki znajdziesz na www.zus.pl
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2008-04-26 11:35:44
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Ela Wołoszyńska napisał:

    > mam następujące pytanie. Obecnie studiuję na V roku studiów dziennych.
    > Mam ubezpieczenie zdrowotne, gdyż jako osoba ucząca się do 26 roku życia
    > jestem na utrzymaniu mojej mamy i ona płaci za mnie składki

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów ;) to uczelnia placila skladki
    za ubezpieczenie studenta (zdrowotne) - a nie mama czy tata, czy babcia,
    czy ktos inny...

> [...]
    >
    > W czerwcu planuję obronę pracy magisterskiej (czyli z automatu przestanę
    > być studentką), a pracę podejmę zapewne dopiero po wakacjach, czyli

    Nie wiem jak teraz, ale za moich czasow to bylo si eubezpieczonym tak
    dlugo, jak wazna byla legitymacja. Czyli do konca wrzesnia. I nie mialo
    na to wplywu to, kiedy sie czlowiek bronil. Bo niektorzy bronili sie
    nawet pol roku po terminie ;)

    > I stąd moje pytania:
    > 1. czy mogę dobrowolnie w tym czasie ubezpieczyć się zdrowotne w ZUS lub

    Mozesz, ale po co?

    > ewetualnie jakiejś firmie prywatnej? Chodzi o tym, bym np. w razie
    > trafienia do szpitala w nagłej sprawie nie musiała płacić za usługi
    > medyczne.

    Mozesz sie ubezpieczyc w prywatnej firmie, mozesz np. miec zlotą karte
    VISA i dodatkowo przy niej pakiet ubezpieczenia do kwoty XXXXX złotych,
    mozesz....

    > 2. czy jeśli w czasie wakacji będę podpisywała umowy zlecenia muszę
    > płacić od nich składki do ZUS

    Nie ty, zleceniodawca je zaplaci. Czesc z Twojego wynagrodzenia.

  • 7. Data: 2008-04-26 12:26:04
    Od: Ela Wołoszyńska <e...@y...pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów ;) to uczelnia placila skladki za
    > ubezpieczenie studenta (zdrowotne) - a nie mama czy tata, czy babcia, czy
    > ktos inny...

    [ciach]

> [...]
    > to wplywu to, kiedy sie czlowiek bronil. Bo niektorzy bronili sie nawet

    Moja mama jest emerytką i Pani w ZUS-ie stwierdziła, że to ona płaci moje
    składki. Bądź co bądź - jeśli nawet robi to uczelnia to tym bardziej z dniem
    obrony przestaję być studentką, a więc uczelnia (nawet gdyby płaciła) to
    przestaje płacić za mnie składki. I z dniem obrony zabierają mi legitymację,
    więc i w papierach i w dokumentach nie mam już nic na potwierdzenie bycia
    studentką ;-) no i stąd te pytania,

    pozdrawiam
    Ela

  • 8. Data: 2008-04-26 12:33:28
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Ela Wołoszyńska napisał:

    > I z dniem obrony
    > zabierają mi legitymację,

    A nie w momencie odbioru dyplomu?

  • 9. Data: 2008-04-26 13:55:38
    Od: Ela Wołoszyńska <e...@y...pl>

    > A nie w momencie odbioru dyplomu?

    Wg regulaminu mojej uczelni (Uniwerek Warszawski), kończę studia z dniem
    złożenia egzaminu dyplomowego. Nie ma tak dobrze - za dyplomem trzeba
    jeszcze potem pochodzić, ale jak widzisz uczelnia się tym już nie martwi
    niestety.

    pozdrawiam
    Ela

  • 10. Data: 2008-04-26 14:14:21
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

> [...]
    > złożenia egzaminu dyplomowego. Nie ma tak dobrze - za dyplomem trzeba
    > jeszcze potem pochodzić, ale jak widzisz uczelnia się tym już nie martwi

    Ech, to nie wiem :) Kiedys bylo lzej i latwiej :) Z ZUSem :)

    Pozostaje ci sie ubezpieczyc. Aha, nie wiem, czy karta EuroStudent,
    kosztujaca grosze na caly rok, nie daje ubezpieczenhia zdrowotnego -
    moze sie okazac duzo tansza, niz 2 miesiace w ZUSie (~400 zł).