  • Data: 2005-02-18 15:17:39
    Temat: Re: [ZUS] Przerwa w oplacaniu składki na emeryture
    Od: "michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Można otrzymać emeryturę, ale ona nie będzie "taka sama". Obecnie
    > wysokość emerytury liczy się trochę inaczej niż dawniej. Liczą sie
    > zarobki z całego okresu pracy. Człowiek który przepracował 19 lat
    > będzie miał emeryturę w przybliżeniu dwukrotnie niższą niż ten który
    > przepracował lat 38.

    No okej - czyli kłopotów z otrzymaniem emerytury nie będzie. Na stronie ZUSu
    przeczytałem o czymś takim: jedną składową wielkości emerytury będzie pewna
    wielkość (jej nazwy jakos nie potrafie sobie przypomniec ;-/) która zależeć
    bedzie od wielkości zarobków z 10 lat z ostatnich przepracowanych 20 lat przed
    przejściem na emeryture (czyli dla mężczyzn wychodziło by że od osiągnięcia
    wieku 45 lat). Zatem - co będzie jeżeli człowiek od 45 roku zycia nigdzie nie
    pracuje? Jak wtedy zostanie policzona emerytura??

    pzdr,
    michal